Přeskočit na obsah

Letní sezóna – když je pro byznys propadem

  • 25. června 2024
  • 3 minuty čtení

Pro část podnikatelů vrchol sezóny, pro drtivou většinu však propad, kterého se děsí měsíce dopředu. Jak využít „okurkovou sezonu” ve svůj prospěch, i když se objednávky, zakázky a zákazníci zrovna dvakrát nehrnou?

Co dělat, když je pro vaše podnikání léto propadem?

Okurková sezóna jako čas na oprášení pavučin zanedbávaných aspektů vašeho podnikání

Máte přes rok frmol, že se nezastavíte a stále jen pracujete na spokojenosti svých zákazníků? Letní okurková sezóna pro vás může být ideálním časem, kdy se na chvíli zastavit a zamyslet se nad svým podnikáním jako nad celkem. 

Pauza v nepřetržitém proudu zakázek může být ideální chvíle, kdy si sednete a podíváte se na své procesy, cash flow, strategii, misy a zamyslíte se nad tím, jestli vám vše funguje podle plánů a zda není čas své směřování přehodnotit

Na co se v okurkové sezóně primárně zaměřit, aby se vám v dalším období dařilo lépe než kdy dřív?

Využijte volný čas k práci na strategiích a plánech pro další období

Využijte okurkovou sezónu k plánování dalšího období
Group of urban businessmans are sitting in the meeting room and making a plan

Strategie je často skloňovaná záležitost s ohledem na budování firemních cílů i brandu. Společnost si ji často nechá za drahé peníze vytvořit od profesionála a nakonec se jen kdesi válí a v běžném firemním provozu se na ni akorát tak práší.

V lepším případě se společnosti drží alespoň obrysů a svým jednáním se vytyčeným cílům blíží. Jak jste na tom vy?

Máte strategii a podnikáte kroky pro její naplnění? 

Pokud strategii (dlouhodobý plán) nemáte, možná je pravý čas se nad dlouhodobým směřováním své firmy zamyslet. 

Pokud ano, můžete vyhodnotit, jestli podle ní vaše firma skutečně postupuje. A také zjistit, zda není na čase strategii přehodnotit

Máte aktuální web?

Strategii jste se koukli na zoubek, dál můžete využít času navíc i na kontrolu firemního webu. 

Pokud váš web dlouho stagnuje, nejlepší co můžete udělat je vzít si k ruce odborníka, který vám nezaujatě řekne, čím by se dal váš web vylepšit pro lepší konverze a hlavně uživatelskou zkušenost. 

Pokud přemýšlíte o kompletní změně webových stránek, můžete více zjistit v článku Kolik stojí web / e-shop

Cashbot ví, jak na to

Nenechte se zastavit okurkovou sezónou. S financováním od Cashbotu můžete investovat do svého rozvoje i v okurkové sezóně.

Úvěr

Získejte pro své podnikání peníze klidně jen na pár měsíců. Bez poplatků a bez sankcí za předčasné splacení. Úvěr vás bude stát jen úrok za skutečnou dobu čerpání.

S odlehčenou náladou počítejte v rámci svého publikačního plánu i marketingové strategie

Okurková sezóna – nasaďte odlehčený obsah

Pokud máte dlouhodobý obsahový plán, vždy byste měli s předstihem počítat, že si letní sezóna žádá trochu jiný obsah. 

Lidé chtějí především odpočívat u vody a užívat si odlehčený obsah. Náročné vzdělávání potenciálních zákazníků či klientů je neodmyslitelnou součástí jakéhokoliv dlouhodobého obsahového plánu. V rozpáleném létě si může i ten nejvážnější byznys dovolit trochu odpočinku a odlehčení

Už víte, jakou novinkou odstartujete vstup do následující sezóny?

Okurková sezóna, ať už pro vás nastává kdykoliv, je ideálním okamžikem k zamyšlení se nad tím, kudy dál. 

Stagnace je totiž pro jakéhokoliv podnikatele to nejhorší, co se může stát a okurková sezóna je ideální čas, kdy se podívat po možnostech jak své podnikání rozšířit a vymyslet, jak se dále rozvíjet. 

Čas můžete využít k průzkumu trhu. Zjistíte, co se vašim zákazníkům líbí a co jim naopak chybí (jen počítejte, že budete na odpovědi čekat). 

Využijte prostoru na brainstorming s kolegy a zaměstnanci a vymyslete si novou službu nebo produkt, kterému zákazníci prostě neodolají.

Využijte čas k přípravě na vánoční sezónu

Velké firmy s přípravou na Vánoce začínají už v létě. Vánoce jsou pro většinu e-shopů největším a často i nejchaotičtějším obodím

Čím dříve se připravíte, tím úspěšnější a klidnější vaše hlavní sezóna bude.

Připravit můžete:

Léto je pro přípravu na Vánoce optimální nejen tím, že pro většinu podnikatelů představuje klidnější období, ale jedná se také o ideální čas z pohledu opravdu pečlivé připravenosti

Nezapomeňte na to nejdůležitější – na sebe, svou rodinu a společný odpočinek

Většina podnikatelů se po celý rok točí kolem svého byznysu a na sebe si čas hledají jen horko těžko. Využijte klidnějšího období k odpočinku a načerpání sil s rodinou a přáteli.

Markéta Gajdošová

Autor článku

Markéta Gajdošová

Copywriterka se specializací na svět financí a podnikání.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články