Přeskočit na obsah

Platební brány: Klíčová součást vašeho e-shopu

Provozovat e-shop bez platební brány znamená přicházet o peníze od zákazníků, kterým se nechce platit dobírkou ani převodem. Dejte zákazníkům možnost platit kartou. Přestože provoz platební brány není zadarmo, vyplatí se vám to. 

Jak platební brány fungují

Platební brána funguje jako prostředník mezi obchodem, zákazníkem a jejich bankami. Kromě klasické platby kartou většina platebních bran nabízí také možnost platit bankovním převodem na účet. Některé brány nabízejí také možnost odložené platby, kdy riziko při neplacení nenese obchodník, ale právě poskytovatel platební brány. A jak to celé funguje?

Platebních bran jsou dnes na trhu desítky a vybrat tu pravou pro potřeby vašeho podniku může zabrat dost času i nervů. Proto pro vás máme návod, na co se při výběru platební brány zaměřit, společně s přehledem těch nejlepších platebních bran, které na trhu v roce 2024 figurují.

Podle čeho vybrat platební bránu

Platební bránu můžete vybírat podle řady různých parametrů, které jsou nejdůležitější?

Poplatky 

Každý, kdo se jakkoliv účastní obchodní transakce, bude chtít za své služby dostat zaplaceno. Ať už jde o Sdružení vydavatelů platebních karet (Visa, MasterCard,…) či poskytovatele platební brány. Je tedy jasné, že klíčovým parametrem platební brány jsou poplatky, mezi které se řadí:

Snadná integrace s vaším webem či aplikací

Už jste si vybrali řešení pro váš e-shop a nechcete složitě vymýšlet, jak do něj ještě zabudovat platební bránu? Ujistěte se, že lze vámi vybranou platební bránu do vašeho e-shopu snadno začlenit.

Jazyková lokalizace a podpora místní měny

Zákazník si vybral produkt, který chce zakoupit, chystá se platit, ale v tu chvíli na něj vyskočí platební brána v angličtině, která uvádí platbu v cizí měně. Velkou část zákazníků tato situace odradí, nepodceňte proto schopnost platební brány mluvit v jazyce a zobrazovat měnu vašich zákazníků.

Nabídka platebních metod

Platební brána by v sobě měla vždy zahrnovat co nejvíce platebních možností, aby se tak zvýšila šance, že zákazník dokončí svůj nákup. Platba kartou je již standardem, nabízí-li platební brána další možnosti, můžete se na ni spolehnout v tom, že následuje a podporuje nejnovější finanční trendy.

Srovnání platebních bran z pohledu poplatků i podpory služeb třetích stran

Platba prostřednictvím platební brány patří mezi zákazníky k nejoblíbenějším platebním metodám. Není tak divu, že se jejich nabídka každým rokem rozšiřuje a mění. 

Proto jsme sestavili přehled 5 nejzajímavějších možností pro české obchodníky na základě nejdůležitějších parametrů (poplatky, integrace, lokalizace a možnost platebních metod). 

5 nejlepších platebních bran v roce 2023

  1. ComGate
  2. PayU
  3. CashbotPay
  4. GoPay
  5. GP WebPay

ComGate

Česká platební brána ComGate je jednou z prvních, která se na našem trhu objevila a dnes má přes 15 000 klientů z řad e-commerce i kamenných prodejen. Během prvních 6 měsíců používání obchodník za transakce do 50 000 Kč neplatí poplatky za transakce provedené platební kartou VISA, Mastercard, Google Pay a Apple Pay. Za platbu převodem platí obchodník 0,9 % z částky + 1 Kč, stejný tarif mají i platby kartou po lhůtě prvních 6 měsíců používání.

Měsíční poplatek za používání platební brány je 100 Kč (v prvních 6 měsících zdarma). Zřízení a zrušení služby je ve všech nabízených tarifech zdarma.

PayU

PayU spadá pod mateřskou společnost Naspers a jedná se tak o globální platební bránu s 25 jazykovými mutacemi. Od letošního září PayU kromě klasických platebních metod umožňuje také odloženou platbu nebo nákup na třetiny.

PayU je zajímavá varianta, pokud se pohybujete na mezinárodním trhu. Oproti ostatním variantám v našem výběru má PayU kromě jednorázových poplatků za transakci (1 Kč) a procentního poplatku z transakcí (1, 45 %) také poplatek za zřízení ve výši 999 Kč. 

CashbotPay

CashbotPay je česká služba zaměřená na obchodníky z B2B segmentu. Aktuálně ji svým firemním zákazníkům nabízí například přední prodejce produktů Apple, společnost iSTYLE. Hlavní funkcí CashbotPay je možnost rozdělit platbu za zboží na 3 splátky bez navýšení. Vybavení kanceláří nebo nákup techniky je tak pro firmy a podnikatele finančně přívětivější. 

Založení i provoz platební metody CashbotPay je zdarma. Cashbot si neúčtuje ani žádný měsíční poplatek z hodnoty uskutečněných nákupů.

Samozřejmostí je velmi snadná integrace CashbotPay do obchodu –⁠ v případě Shoptetu prakticky na jedno kliknutí. Kromě eshopu je možné CashbotPay implementovat i na kamennou prodejnu, kdy Cashbot zaškolí zaměstnance v používání.

Cashbot ví, jak na to

Propojte svůj obchod s CashbotPay a nabídněte zákazníkům další možnost platby.

CashbotPay

Dejte svým zákazníkům další důvod, proč nakoupit právě u vás. Platbu za nákup si díky Cashbotu rozloží na tři splátky bez navýšení. Vy máte peníze ihned a bez rizika.

GoPay

Dnes globální služba vznikla v roce 2007 v jižních Čechách, kde má i své sídlo. GoPay patří spíše k dražším poskytovatelům platebních bran. 

V středním tarifu pro obchodníky, kteří prodají měsíčně zboží za 15 000 až 50 000 Kč se pohybuje poplatek za transakci od 0,9 % do 1,7 %, za každou platbu zaplatíte navíc 3 Kč. Měsíční provoz brány v tomto tarifu stojí 190 Kč. (Aktuálně nabízí akci, při které jsou zřízení a měsíční provoz platební brány i platby kartou do 50 000 Kč měsíčně zdarma.)

Obchodníkům s obratem nad 50 000 Kč měsíčně GoPay nabízí tarif na míru. GoPay funguje v 19 jazycích a umožňuje přizpůsobení vzhledu platební brány vaší značce.

GP WebPay

Globální společnost se sídlem v americké Atlantě funguje ve 38 zemích a s provozováním platebních terminálů má 50leté zkušenosti. Právě dlouhá a stabilní historie patří k největším výhodám této platební možnosti. 

Další výhodou je snadná integrace do Shoptetu a dalších e-shopových řešení. Provoz GP webpay s integrací do Shoptetu vychází na 2 304 Kč ročně. Informace o poplatcích za jednotlivé platby jsou dostupné na vyžádání.

Přehledné srovnání platebních bran 

V tabulce najdete shrnutí jednotlivých platebních bran, jejich poplatků a možnosti integrace se Shoptetem.

Platební bránaTransakční poplatekDalší poplatkyOdložená platbaJazyk Integrace se Shoptetem
ComGate0,9 % + 1 Kč100 Kč měsíčněAno14 jazykůAno
PayU1,45 % + 1 Kč999 Kč za zřízeníAno25 jazykůAno
CashbotPay0 %ŽádnéAnočeštinaAno
GoPay0,9 % až 1,7 %
+ 3 Kč
190 Kč měsíčněNe19 jazykůAno
GP WebPayinfo na vyžádání2 304 Kč ročněNe28 jazykůAno

Další platební brány, které stojí za zmínku

Platebních bran jsou v dnešní době desítky – každý majitel e-shopu si tak může vybrat poskytovatele, který maximálně odpovídá jeho individuálním potřebám. 

Za zvážení stojí také platební brány:

Stripe

Mezinárodní společnost  Stripe má skvělou integraci s mnoha webovými aplikacemi, včetně Shoptetu. Většina funkcí je zpoplatněná. Základní poplatek za služby je 6,50 Kč a 1,5 % z provedené platby.

Adyen

Dalším velkým hráčem v oblasti platebních bran je Ayden. Tato možnost na první pohled může odrazovat webovými stránkami, které jsou do češtiny lokalizovány pouze částečně. Poplatek za zpracování platby je 0,11 EUR (přibližně 3 Kč), poplatek za samotnou platbu se liší podle poskytovatele platební karty. 

Barion

Barion je maďarská společnost založená v roce 2015. Poplatek se u této brány pohybuje u plateb do 80 000 Kč od 0,99 % do 1,50 %. Při platbách nad 80 000 Kč se snižuje na 0,75 % až 1,25 %

Fio a ČSOB

Možnost platební brány poskytují i některé banky, jako například Fio a ČSOB, které lze spárovat s podnikatelským účtem. 

Fio spolupracuje s platební bránou GP webpay. ČSOB v nabídce START nabízí podnikatelům s obratem do 50 000 Kč měsíčně poplatek za zpracování platby 0,50 Kč. Poplatek za platbu je ve výši 0,37 %. Aktivace platební brány vás u ČSOB vyjde na 1 890 Kč a měsíční poplatek za provoz je 99 Kč. Při vyšším obratu je cena individuální.

ThePay

Oblíbenou možností je také ThePay. Při obratu do 25 0000 Kč měsíčně zaplatíte za provedenou platbu 0,99 %. Měsíční vedení brány stojí 139 Kč.

Platební bránaTransakční poplatekDalší poplatkyOdložená platbaJazykIntegrace se Shoptetem
Stripe1,5 % + 6,50 KčŽádnéNeneuvedenoAno
Adyen0,11 EUR (cca 3 Kč)
+ poplatek dle karty
neuvedenoNečeština
(částečně)
Ano
Barion0,99 % až 1,50 % resp.
0,75 % až 1,25 %
ŽádnéNe5 jazykůAno
Fioviz GP WebPay
ČSOB0,37 % + 0,50 Kč1 890 Kč za zřízení
+ 99 Kč měsíčně
AnočeštinaAno
The Pay0,99 %139 KčAno2 jazykyAno

Přečtěte si také:

Markéta Gajdošová

Autor článku

Markéta Gajdošová

Copywriterka se specializací na svět financí a podnikání.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články