Přeskočit na obsah

Platební brány jako konkurenční výhoda

  • 15. října 2024
  • 5 minut čtení

E-shop bez platební brány? V dnešní době velká chyba. Většina zákazníků ráda volí možnost nákup zaplatit kartou. I když jsou platební brány zpoplatněny přinášejí jen výhody a zisky.

Jak platební brány fungují

Platební brána funguje jako prostředník mezi obchodem, zákazníkem a jejich bankami. Kromě klasické platby kartou většina platebních bran nabízí také možnost platit bankovním převodem na účet. Některé brány nabízejí také možnost odložené platby, kdy riziko při neplacení nenese obchodník, ale právě poskytovatel platební brány. A jak to celé funguje?

Platebních bran jsou dnes na trhu desítky a vybrat tu pravou pro potřeby vašeho podniku může zabrat dost času i nervů. Proto pro vás máme návod, na co se při výběru platební brány zaměřit, společně s přehledem těch nejlepších platebních bran, které na trhu v roce 2024 figurují.

Podle čeho vybrat platební bránu

Platební bránu můžete vybírat podle řady různých parametrů, které jsou nejdůležitější?

Poplatky 

Každý, kdo se jakkoliv účastní obchodní transakce, bude chtít za své služby dostat zaplaceno. Ať už jde o Sdružení vydavatelů platebních karet (Visa, MasterCard,…) či poskytovatele platební brány. Je tedy jasné, že klíčovým parametrem platební brány jsou poplatky, mezi které se řadí:

Snadná integrace s vaším webem či aplikací

Už jste si vybrali řešení pro váš e-shop a nechcete složitě vymýšlet, jak do něj ještě zabudovat platební bránu? Ujistěte se, že lze vybranou platební bránu do vašeho e-shopu snadno začlenit.

Jazyková lokalizace a podpora místní měny

Zákazník si vybral produkt, který chce zakoupit, chystá se platit, ale v tu chvíli na něj vyskočí platební brána v angličtině, která uvádí platbu v cizí měně. Velkou část zákazníků tato situace odradí, nepodceňte proto schopnost platební brány mluvit v jazyce a zobrazovat měnu vašich zákazníků.

Nabídka platebních metod

Platební brána by v sobě měla vždy zahrnovat co nejvíce platebních možností, aby se tak zvýšila šance, že zákazník dokončí svůj nákup. Platba kartou je již standardem, nabízí-li platební brána další možnosti, můžete se na ni spolehnout v tom, že následuje a podporuje nejnovější finanční trendy.

Srovnání platebních bran

Platba prostřednictvím platební brány patří mezi zákazníky k nejoblíbenějším platebním metodám. Není tak divu, že se jejich nabídka každým rokem rozšiřuje a mění. 

Proto jsme sestavili přehled 5 nejzajímavějších možností pro české obchodníky na základě nejdůležitějších parametrů (poplatky, integrace, lokalizace a možnost platebních metod). 

5 nejlepších platebních bran v roce 2024

  1. ComGate
  2. GoPay
  3. Cashbot Pay
  4. ThePay
  5. PayU

ComGate

Česká platební brána ComGate je jednou z prvních, která se na našem trhu objevila a dnes má přes 15 000 klientů z řad e-commerce i kamenných prodejen. Během prvních 6 měsíců používání začínající obchodník za transakce do 50 000 Kč neplatí poplatky v případě plateb provedených platební kartou VISA, Mastercard, Google Pay a Apple Pay. Za platbu převodem platí obchodník 0,98 % z částky.

Měsíční poplatek za používání platební brány je 200 Kč (v prvních 6 měsících zdarma). Zřízení a zrušení služby je ve všech nabízených tarifech zdarma.

GoPay

Dnes globální služba vznikla v roce 2007 v jižních Čechách, kde má i své sídlo. GoPay patří spíše k dražším poskytovatelům platebních bran. V současné době využívá GoPay 18 000 uživatelů.

V středním tarifu pro obchodníky, kteří prodají měsíčně zboží za 15 000 až 50 000 Kč je poplatek za transakci 1% + 1 Kč. Měsíční provoz brány v tomto tarifu stojí 190 Kč.

Cashbot Pay

Cashbot Pay je česká služba zaměřená na obchodníky z B2B segmentu. Aktuálně ji svým firemním zákazníkům nabízí například přední prodejce produktů Apple, společnost iSTYLE. Hlavní funkcí Cashbot Pay je možnost rozdělit platbu za zboží na 3 platby bez navýšení. Vybavení kanceláří nebo nákup techniky je tak pro firmy a podnikatele finančně přívětivější. 

Založení i provoz platební metody Cashbot Pay je zdarma. Cashbot si neúčtuje ani žádný měsíční poplatek z hodnoty uskutečněných nákupů.

Samozřejmostí je velmi snadná integrace Cashbot Pay do obchodu –⁠ v případě Shoptetu prakticky na jedno kliknutí. Kromě e-shopu je možné Cashbot Pay implementovat i na kamennou prodejnu, kdy Cashbot zaškolí zaměstnance v používání.

Cashbot ví, jak na to

Propojte svůj obchod s Cashbot Pay a nabídněte zákazníkům další možnost platby.

Cashbot Pay

Dejte svým zákazníkům další důvod, proč nakoupit právě u vás. Platbu za nákup si díky Cashbotu rozloží na tři splátky bez navýšení. Vy máte peníze ihned a bez rizika.

ThePay

Česká společnost založená v roce 2011, která provozuje jednoduchou a efektivní platební bránu. Jejích služeb již využívá více než 3 000 obchodníků.

Pokud vykazuje obchodník obrat do 250 000 Kč měsíčně je poplatek za transakci 0,99% + 0 Kč. Za vedení brány je stanoven poplatek 139 Kč měsíčně.

Založení, spuštění ukončení vše je zdarma a navíc nabízí 25 jazykových verzí

PayU

Polská společnost založená v roce 2009. V současné době však již spadá pod správu jihoafrické společnosti Naspers. Nabízí širokou nabídku platebních metod.

Jako jedna z mála společností si účtuje poplatek za implementaci a to 999 Kč. Ke každému klientovi se přistupuje individuálně, není tak dostupný ceník.

Přehledné srovnání platebních bran 

V tabulce najdete shrnutí jednotlivých platebních bran, jejich poplatků a možnosti integrace se Shoptetem.

Platební bránaTransakční poplatekDalší poplatkyOdložená platbaJazyk Integrace se Shoptetem
ComGate0,9 % 200 Kč měsíčněAno14 jazykůAno
GoPay1 % + 1 Kč190 Kč měsíčněNe19 jazykůAno
Cashbot Pay1,5 %ŽádnéAnočeštinaAno
ThePay0,9 % až 1,7 %
+ 3 Kč
139 Kč měsíčněNe25 jazykůAno
PayUinfo na vyžádáníindividuálníNe50 jazykůAno

Další platební brány, které stojí za zmínku

Platebních bran jsou v dnešní době desítky – každý majitel e-shopu si tak může vybrat poskytovatele, který maximálně odpovídá jeho individuálním potřebám. 

Za zvážení stojí také platební brány:

Stripe

Mezinárodní společnost  Stripe má skvělou integraci s mnoha webovými aplikacemi, včetně Shoptetu. Většina funkcí je zpoplatněná. Základní poplatek za služby je 6,50 Kč a 1,5 % z provedené platby. Rozhraní pouze v anglickém jazyce.

Adyen

Dalším velkým hráčem v oblasti platebních bran je Ayden. Tato možnost na první pohled může odrazovat webovými stránkami, které jsou do češtiny lokalizovány pouze částečně. Poplatek za zpracování platby je 0,11 EUR (přibližně 3 Kč), poplatek za samotnou platbu se liší podle poskytovatele platební karty. 

Barion

Barion je maďarská společnost založená v roce 2015. Poplatek se u této brány pohybuje u plateb do 80 000 Kč od 0,99 % do 1,50 %. Při platbách nad 80 000 Kč se snižuje na 0,75 % až 1,25 %

Fio a ČSOB

Možnost platební brány poskytují i některé banky, jako například Fio a ČSOB, které lze spárovat s podnikatelským účtem. 

Fio spolupracuje s platební bránou GP webpay. ČSOB v nabídce START nabízí podnikatelům s obratem do 50 000 Kč měsíčně poplatek za zpracování platby 0,50 Kč. Poplatek za platbu je ve výši 0,37 %. Aktivace platební brány vás u ČSOB vyjde na 1 890 Kč a měsíční poplatek za provoz je 99 Kč. Při vyšším obratu je cena individuální.

Platební bránaTransakční poplatekDalší poplatkyOdložená platbaJazykIntegrace se Shoptetem
Stripe1,5 % + 6,50 KčŽádnéNeneuvedenoAno
Adyen0,11 EUR (cca 3 Kč)
+ poplatek dle karty
neuvedenoNečeština
(částečně)
Ano
Barion0,99 % až 1,50 % resp.
0,75 % až 1,25 %
ŽádnéNe5 jazykůAno
ČSOB0,37 % + 0,50 Kč1 890 Kč za zřízení
+ 99 Kč měsíčně
AnočeštinaAno

Přečtěte si také:

Kristýna

Autor článku

Kristýna

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články