Brigádníci a Vánoce. Jak na to?
- 13. listopadu 2024
- 4 minuty čtení
LondonStore je e-shop, který působí na trhu přes 20 let. Na tuzemský trh dováží dámské kabelky, tašky, pánské i dámské batohy a módní doplňky převážně z Anglie. Nově se soustředí i na udržitelnou módu. Jaké byly jejich začátky a jak podnikání vnímají dnes, se dozvíte v našem rozhovoru.
Vzpomenete si na svoje začátky před 20 lety? Proč jste se rozhodli zrovna pro sortiment z Anglie?
V roce 1995 jsme otevřeli pražskou kamennou prodejnu Black Market. V roce 1997 byla rozšířena na 650 m2, a tím se BM stal největším nezávislým obchodem s módou v Praze s více než 100 značkami v nabídce a kompletním módním sortimentem.
Oblékli jsme například kultovní český film Samotáři a americký film Blade 2. Německá MTV u nás natáčela pořad o módě v Praze. Každý den přímo v obchodě probíhaly živé DJ sety a také jsme sponzorovali koncerty, párty a hudební festivaly. A proč Anglie? Miluju Londýn.
Kdy jste spustili svůj první e-shop?
Náš první e-shop jsme začali provozovat v roce 2004 a LondonStore jsme spustili v červnu 2015.
Jak jste vybírali řešení pro svůj e-shop? Museli jste jej v průběhu času přestavět?
První e-shop postavil na míru kamarád a od té doby jsme systém změnili několikrát. V současné době jede LondonStore na Shoptetu.
Jak si vybíráte produkty a značky, které zastupujete?
Značky většinou oslovujeme na veletrzích v Anglii. Ty, které prodáváme, nejsou velké, naopak. Jsou menší a my se snažíme jejich produkty v České republice nabízet exkluzivně.
Nově se zaměřujete i na udržitelnou módu. Jak se tato myšlenka zrodila?
Udržitelnost je jasný trend. V Anglii je to již masivní záležitost. U nás bych řekl, že je to na začátku. Výrobky značky Consigned jsme začali sponzorovat Český ženský nároďák v rugby. Recyklované batůžky u nich sklidily velký úspěch.
Máte na udržitelné produkty speciálního nákupčího?
V současné době jsme ve firmě pouze já s manželkou, ale i tak jsme vždy objednávali zboží pouze my.
S jak velkým rozpočtem jste začínali? Byl tvořen čistě vašimi úsporami nebo jste získali i jinou finanční podporu pro své podnikání?
V úplném začátku jsme měli investora s 50% podílem, který jsme od něj odkoupili. Finance na zásoby jsme získávali díky bankovním úvěrům.
Za jak dlouho jste dosáhli zisku a jak náročné to bylo? Museli jste v průběhu času upravovat ceny nebo snižovat náklady?
Myslím si, že to bylo hned první rok. Nebyla taková konkurence, jako je dnes. Ceny jsme měli vždy zajímavé. Náklady jsme začali řešit až nástupem pandemie Covid-19.
Zažili jste v podnikání nějakou nečekanou situaci, kdy jste potřebovali rychlou finanční injekci, aby se zaplatily všechny složenky a faktury a vy mohli klidně dál fungovat?
Jedna firma udělala podvod na své dodavatele a my jsme z naší pohledávky dostali pouze 2,42 %.
Jak jste tehdy situaci vyřešili?
Poté jsem musel do podnikání vložit všechny své úspory.
Vašemu podnikání pomáhá Cashbot, prozradíte nám situace, kdy se tak děje?
Kvůli celkové situaci, která teď panuje, procházíme nyní restrukturalizací. Udělali jsme zásadní rozhodnutí a prodej bude nyní realizován pouze na e-shopu a přes dropshipment na Alze. To znamená, že Alza bude platit naše zboží až po realizovaném prodeji. Financování od Cashbotu používáme nyní k tomuto účelu.
V jakém bodě konkrétně nastupuje Cashbot?
Cashbot nám pomáhá pružnými krátkodobými úvěry. Na Alze jsme začali prodávat letos od 1. listopadu a bude chvíli trvat, než se to rozjede.
Jak dlouho jste s Cashbotem „na jedné lodi“?
S Cashbotem jsme již přes 3 roky, myslím si, že to bylo hned od jeho začátku. První financování jsme realizovali rovnou po podpisu smlouvy.
Doporučili byste tuto službu i ostatním podnikatelům?
Doporučil jsem Cashbot již mnoha firmám.
Na začátku vašeho podnikání neexistoval Facebook, Instagram, dnešní velcí hráči na poli internetové reklamy. Jak jste tehdy propagovali své produkty? A jak to fungovalo?
První reklama na e-shop byla v módním časopise v roce 2014 a rádi vzpomínáme na úplně první objednávku. Fungovalo to skvěle, protože tehdy e-shopy měly většinou jen malé nezávislé firmy.
Které marketingové nástroje či kanály používáte dnes?
Je to jakýsi mix FB, Google Ads, Skliku a Glami.
Ovlivnil nějakým způsobem vaše podnikání covid-19? Co jste museli omezit či jaké „zbraně“ jste museli nasadit?
S nástupem covidu nám velcí odběratelé rušili objednávky, které jsme již odebrali nebo museli odebrat, abychom si udrželi dodavatele. Chápali jsme také, že kvůli lockdownu neměli zákazníci důvod nakupovat nové kabelky a batohy. Obrnili jsme se trpělivostí a optimismem.
Co byste poradili lidem, kteří s e-shopem chtějí teprve začít?
To je opravdu těžké. Možná se nechte nejdříve v nějakém dobrém e-shopu na čas zaměstnat. Myslím si, že vám to ušetří hodně peněz a nervů.
Lákají vás recyklované batohy značky CONSIGNED nebo nákupní koše, které se budou vyjímat na farmářských trzích? Toužíte po novém funkčním batohu nebo módní kabelce? Prohlédněte si nabídku LondonStore a nakupujte s 30% slevou na VŠE!
Kód: CASHBOT30
Platnost do 24.12.2021
Spoluautor článku
Baví mě hledat vlastní směr a inovace ve světě financí. Mým cílem je, aby podnikatelé mohli pracovat s cash flow efektivněji a aby si nenechali ujít obchodní příležitost kvůli nedostatku vlastních financí.
Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.
Novinky pravidelně
ve vaší schránce
Dejte zelenou příležitostem