Přeskočit na obsah

Chcete snížit náklady za pronájem obchodních prostorů? Zkuste je sdílet

  • 20. října 2022
  • 3 minuty čtení

Pronájem obchodních prostorů může ochromit jinak úspěšné podnikání. Připadá vám někdy skličující, o co všechno se musíte při podnikání ještě starat, ať už jsou to dobré vztahy s pronajímatelem či  udržování nemovitosti v dobrém stavu? Existuje několik jednoduchých způsobů, jak si udržet kontrolu nad svými financemi a jak zařídit, abyste měli na konci měsíce dostatek peněžních prostředků na uhrazení nájmu. Zde je našich 5 způsobů, jak snížit náklady za pronájem komerčních prostorů.

Jak snížit náklady za pronájem obchodních prostorů?

Jak ušetřit za pronájem obchodních prostorů 

Dřívější levné období nájmů umožnilo nájemníkům získat nablýskané prostory za nižší náklady. Rostoucí inflace a zdražující ceny energií této době ovšem nepřeje a už i nájmy rostou vzhůru. Někteří podnikatelé se tak ocitají v kancelářích či v obchodních prostorách, které si již nemohou dovolit, a musí zvážit stěhování či najít jiné řešení, aby snížili své náklady. Pokud se právě v této situaci nacházíte, zvažte následující tipy:

  1. Hledání nového komerčního objektu
    Ceny nájmů se mohou na různých místech výrazně lišit. Zatímco na atraktivnějších místech nájem stoupá, jinde může mít pronajímatel potíže najít platící nájemníky, kteří vydrží na hůře dostupné adrese alespoň rok. Ve spolupráci s realitními kancelářemi můžete odhalit, kde jsou pronájmy nemovitostí nad, pod nebo za aktuální tržní sazby. Zvážit můžete také komerční prostory, které patří pod správu města – nájem od města bývá totiž zpravidla levnější než od soukromých subjektů. 
  2. Dodavatelé služeb a servisní poplatky
    Pokud vaše komerční prostory vyžadují opravy a pokrytí nákladů jde za vámi, dalším tipem, jak na úsporu peněz, je pečlivě vybírat dodavatele služeb. Pokud máte například rozbité okno, nekývejte na první nabídku, kterou budete mít v ruce. Pokuste se získat alespoň tři nabídky na dodavatele služeb a porovnejte je. Zkontrolujte si odbornost dodavatelů, reference klientů na stránce dodavatelů a na nezávislých platformách. Dejte pozor především na jejich kvalifikaci a vždy požádejte o písemnou nabídku, podrobnosti o pojištění a o jejich reklamačním procesu. Levnější nabídka může být totiž z dlouhodobého hlediska mnohem dražší, pokud nebude práce či následná údržba prováděna správně nebo bezpečně.
  3. Končí vám nájemní smlouva? Využijte tuto příležitost k přestěhování 
    Pokud se vám blíží konec nájemní smlouvy, je ideální čas zvážit přemístění do prostoru, který lépe odpovídá vašim potřebám. Pouhé obnovení pronájmu se může zdát jako snazší cesta, ale vystavujete se riziku, že přijdete o kancelářské výhody a vybavení, které mohou nabídnout nové prostory.

    Stěhování do prostoru, který pro vaše podnikání funguje efektivněji, může být také z dlouhodobého hlediska samo o sobě úsporou nákladů oproti nákladům spojeným s rekonstrukcí vašeho stávajícího nájmu. 
  4. Najít za sebe náhradu a vypovědět smlouvu
    Pokud jste nájemník, kterého čekají pochmurné vyhlídky, nebojte se svému pronajímateli vypovědět smlouvu. Odložit nájem je možná dočasně příjemná záležitost, ale taková 30–50% úspora na nájemném je lepší! Pokud je složité smlouvu vypovědět, zkuste se dohodnout s vaším pronajímatelem, zda by celou situaci nevyřešil náhradník, který by po vás nájem obchodních prostorů převzal. Souhlasí-li s tímto scénářem váš pronajímatel, ujistěte se, že jste si vše písemně stvrdili.
  5. Sdílení obchodního prostoru
    Sdílení obchodního prostoru se v posledních letech stalo častým jevem. Drobní podnikatelé, řemeslníci či živnostníci objevují mnoho výhod této spolupráce. Představte si například, že si podnikatel A pronajímá velký prostor, ale využívá pouze dvě třetiny tohoto prostoru nebo pouze některé dny v týdnu. Zbylou třetinu či zbylé dny tak může nabídnout dalšímu subjektu.

    Podnikatel A tak vydělává další peníze na nevyužitých aktivech, zatímco druhá strana získává přístup k pracovnímu prostoru, který by si jinak nemohla dovolit. U nás se s tímto modelem lze setkat u služeb jako je kadeřnictví, zubní lékařství či zubní hygiena. Atypické spojení, které funguje, je i například pekárna a prodejna vinylů či kavárna a květinářství. Pokud máte obchodní prostory, které můžete sdílet, zkuste o tom dát ve svém okolí vědět. Uvidíte, kolik najednou ušetříte! 

Jak vám může pomoci Cashbot?

Chystáte se přestěhovat, ale máte obavy z rostoucích nákladů, nebo možná chcete náklady minimalizovat, ale nevíte, kde začít? Ať už jsou vaše myšlenky jakékoliv, vždy své kroky můžete konzultovat s odborníky. Poté stačí, když vám za své služby vystaví fakturu a Cashbot ji za vás obratem proplatí. Vy na její splácení získáte až 12 měsíců a splácet můžete začít až za 3 měsíce.

Věděli jste také, že vám Cashbot může poskytnout neúčelový podnikatelský úvěr, s jehož pomocí můžete náklady na stěhování uhradit? Stačí se zaregistrovat! Vše navíc vyřídíte online z pohodlí vašeho domova či z vaší kanceláře.

Marek Hejdušek

Spoluautor článku

Marek Hejdušek

Baví mě hledat vlastní směr a inovace ve světě financí. Mým cílem je, aby podnikatelé mohli pracovat s cash flow efektivněji a aby si nenechali ujít obchodní příležitost kvůli nedostatku vlastních financí.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články