Faktura vydaná
Zkrátíme splatnost vašich faktur, vratek DPH i dotací, u kterých čekáte i měsíce. Peníze můžete mít už do 30 minut. A nemusíte je vracet hned, klidně až za pár měsíců.
Úvěr



Kdysi jste možná slýchali, že je podnikání zásadně o konkurenceschopnosti a přežití těch nejschopnějších. Poslední roky však ukazují ústup takového myšlení a dnes vidíme, že spolu malé značky, živnostníci či řemeslníci mohou spolupracovat, jelikož jim to vzájemně přináší mnoho výhod. Pojďme se podívat na konkrétní způsoby, jak mohou spolupráce malých podniků vznikat.
Říká se:
„Pokud chcete jít rychle, jděte sami. Pokud chcete dojít daleko, jděte spolu.“
Spolupráce je způsob, kterým se mnoho podniků, velkých i malých, dostává na vrchol. Úspěšná spolupráce je klíčovou součástí podnikatelského života.
„Většina ekonomických modelů byla postavena na konceptu, kdy malý konkurent vzal tržní podíl tomu velkému nebo kdy velká společnost spolkla tu menší. (…) Zatímco mnoho společností stále funguje tímto způsobem, věříme, že vyhrát dnes znamená položit si jinou otázku: Dokážeme vyhrát společně?“ říká Jeff Wong, globální ředitel pro inovace společnosti EY.
Ať už chcete spolupracovat za účelem zvýšení prodeje, nebo se chcete naučit něco nového, inspirovat se nebo rozšířit nabídku služeb, může být velmi těžké začít. Existuje ovšem mnoho způsobů, jak spolupracovat s ostatními podnikateli. Zde je pět základních strategií spolupráce:
Podniky, které chtějí spolupracovat s ostatními, nejsou ničím novým. V dnešním zrychlujícím se obchodním prostředí se ovšem mění způsob, jakým to dělají, a mnozí nyní nacházejí nové a stále kreativnější a přirozenější způsoby spolupráce. Toto jsou 3 základní typy, se kterými se můžeme setkat:
Nejzákladnějším a dlouhodobým typem spolupráce je strategická aliance, která představuje dohodu mezi dvěma nebo více nezávislými firmami či živnostníky. Tato dohoda bývá o dočasném sdílení dovedností, znalostí, produktů, služeb nebo zdrojů k dosažení sjednaných strategických cílů. Příkladem může být partnerství firem UBER a Spotify, které chce uživatelům dopřát lepší zážitek z jízdy a umožnit jim poslech hudby nikoliv z telefonu, ale přímo z audia osobního vozidla.
Mezi hlavní důvody, proč se zapojit do strategické aliance, patří:
Spolupráce s kolegy z oboru nebo s širší komunitou je skvělá. Posílí a upevní vaše podnikání jako součást ekosystému. Příkladem je spojenectví mezi Apple a IBM (dva bývalí konkurenti), které ukazuje, jak sdílení aktiv (spotřebitelské know-how Applu a IT oddělení IBM) může vytvořit nepřekonatelnou sílu.
Mezi hlavní důvody, proč se zapojit do komunitní spolupráce, patří:
Motivem ke spolupráci malých a středních podnikatelů či živnostníků je rostoucí vliv mohutných nadnárodních společností. Příkladem fungující sítě u nás je síť nezávislých malých kin, jako je pražské Bio oko, Aero, Přítomnost a Světozor proti velkým kinosálům.
Proč vytvořit síť? Toto jsou hlavní důvody:
Uzavřít výhodnou spolupráci ano, ale pozor na omezování či narušování hospodářské soutěže. Na to u nás myslí Zákon o ochraně hospodářské soutěže, který například podnikajícím subjektům zakazuje zneužívat dominantního postavení.
V dohodě mezi podniky se tak nesmí objevit znaky o:
Efektivní obchodní spolupráce je velmi plodná, pokud ji děláte správně. Posuňte s pomocí ostatních své podnikání na další úroveň. Nemůžete sami této oblasti věnovat svůj čas? Zaúkolujte specialisty! Poté stačí, když vám za své služby vystaví fakturu a Cashbot ji za vás obratem proplatí. Vy na její splácení získáte až 12 měsíců a splácet můžete začít až za 3 měsíce.
Prozkoumejte náš produkt
Faktura vydaná pro zkrácení splatnosti.
Když přidáme další článek, dáme vám vždy vědět, nepřijdete tak o žádné užitečné rady.
Novinky každý týden
ve vaší schránce
Váš email nebudeme
s nikým sdílet