Přeskočit na obsah

Jak zvýšit tržby na vašem e-shopu? Máme pro vás 4 osvědčené tipy!

  • 7. října 2021
  • 3 minuty čtení

Na váš web chodí návštěvníci a potenciální zákazníci. Sledujete jejich demografické údaje, víte, jaké zařízení používají. Proč ale nenakupují, nedokončí svůj nákup nebo proč e-shop rychle opouští? 

E-shop nemá nakupující klienty, co s tím?

Návštěvníci se na vašem e-shopu zdrží jen chvíli. Někteří mají v košíku jeden dva produkty, ale stejně nedokončí svůj nákup. Co je špatně? 

Ověřili jste si, že je váš e-shop na nejpoužívanějších zařízeních uživatelsky přívětivý? Dodržuje tedy zásady user-experience? Neboli naplňuje váš obchod potřeby vašich uživatelů a veškeré ovládací prvky fungují tak, jak mají? Zkuste pro jistotu ještě jednou oslovit své okolí nebo náhodné dobrovolníky. Pobídněte je ke zkušebnímu nákupu konkrétního produktu a zjistěte, zda je pro ně nákupní zážitek příjemný a sousled jednotlivých kroků srozumitelný. Co můžete zlepšit? Co jim chybělo? 

Můžete zjistit:

Nejznámější český e-shop s potravinami se zaměřil na přístupnost svého webu (anglicky accessibility). Zjistil totiž, že zákazníci se zdravotním handicapem jsou silnou skupinou potenciálních zákazníků, která potřebuje také nakupovat. Aby naplnil potřeby těchto zákazníků a zároveň zvýšil svůj prodej, zlepšil pro tuto skupinu zákazníků ovládání webu. Zkuste si udělat audit svých zákazníků, nezapomněli jste na některou ze skupin? Je přístupnost vašeho e-shopu na dobré úrovni?

Poproste typického zákazníka ve vašem okolí, zda by s vámi mohl projít několik nákupních scénářů. Poté společně zkuste provést hloubkový rozhovor. Jde o jednu z kvalitativních metod pro sběr dat, díky které se lze seznámit s myšlením, podněty a chováním zákazníka.

     Můžete zjistit, že:

Důsledně a průběžně testujte všechny možné nákupní scénáře a pohledy různých uživatelů. Zamezíte zbytečným chybám a prohloubíte klientský zážitek, který uživatel bude mít při interakci s vaším e-shopem. 

Je cena vašich produktů přiměřená? 

Nakonec by za nedokončeným nákupem mohla stát vaše cenová politika. Nemáte ve srovnání s konkurencí příliš vysoké ceny? Jestliže si za cenou stojíte, co zkusit aplikovat trochu psychologie? Všimli jste si občas u pokladen v kamenných prodejnách 10% slevy pro nové zákazníky? Dárku, který magazíny balí ke svým vydáním a k předplatnému? Určitě znáte i někoho, kdo sbírá body. Data nám říkají, že lidé touží po akcích, slevách, novinkách a klubových programech. Zkuste aplikovat jednu z možností – český zákazník rád šetří, aby měl za tři.

Nedostatek financí pro inovace

Vyčerpali jste budget na vývoj, zásoby a potřebujete další kapitál na audit, poradenství či inovace? Cashbot podnikatelský úvěr na cokoliv vám pomůže. Vyřídíte jej za chvíli online s dokumenty, které máte běžně u sebe a peníze máte do 30 minut, nebo zdarma. Nikam nemusíte chodit a nic složitě zařizovat.

Cashbot ví, jak na to

Načerpejte finance od Cashbotu
a dejte zelenou příležitostem.

Úvěr

Získejte pro své podnikání peníze klidně jen na pár měsíců. Bez poplatků a bez sankcí za předčasné splacení. Úvěr vás bude stát jen úrok za skutečnou dobu čerpání.

Marek Hejdušek

Spoluautor článku

Marek Hejdušek

Baví mě hledat vlastní směr a inovace ve světě financí. Mým cílem je, aby podnikatelé mohli pracovat s cash flow efektivněji a aby si nenechali ujít obchodní příležitost kvůli nedostatku vlastních financí.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články