Přeskočit na obsah

Platební metody e-shopů – vycházíte svým zákazníkům vstříc?

Konkurenceschopnost e-shopu souvisí také s platebními metodami, které nabízí. Nedostatek možností může zákazníky motivovat k nákupu u konkurence. Jak tomu předejít?

Vliv platebních metod na obrat e-shopu

Platební metody mohou mít zásadní vliv na množství dokončených objednávek. Jakmile zákazník zjistí, že e-shop preferovanou metodu nenabízí, odejde ke konkurenci těsně před dokončením objednávky. Na druhou stranu příliš mnoho platebních metod může pro e-shop představovat obrovskou administrativní zátěž. Při výběru je tak důležité najít rovnováhu. Jaké platební metody jsou nejvyhledávanější a jak vybrat optimální platební metodu pro váš e-shop?

Přehled platebních metod

Možnosti platebních metod se rok od roku rozšiřují. Možná si ještě pamatujete na dobu, kdy jste zákazníkům mohli nabídnout jen dobírku nebo platbu převodem. Dnes je výběr o poznání větší. K nejčastějším možnostem patří:

Mezi nejoblíbenější platební metody na e-shoepch patří dobírka, platba kartou, platba převodem a platba přes Google Pay (Peněženka Google) nebo Apple Pay. K oblíbeným možnostem se řadí také platba na třetiny, kterou nabízí například CashbotPay.

K tomu se přidávají i další možnosti, ke kterým patří například platba na třetiny CashbotPay. Naopak platba prostřednictvím služeb typu PayPal si v Česku moc velkou popularitu nezískala.

Čím se jednotlivé platební metody liší a jak ovlivňují provoz e-shopu?

Dobírka má i v roce 2024 své místo

Platba při doručení je i v roce 2024 velmi populární. Celkově se uvádí, že ji preferuje více než třetina zákazníků, u některých e-shopů volí platbu dobírkou přes 50 % zákazníků. Pro e-shopy tato platební metoda sice představuje administrativní zátěž a riziko, že si zákazník objednané zboží nevyzvedne, přesto byste si případné zrušení této možnosti měli velmi dobře promyslet.

Rychlá a pohodlná platba kartou není pro každého

Platba kartou je jednoduchá, pohodlná a s minimem starostí. Mají ji rádi e-shopy i zákazníci. E-shop dostane peníze ihned a zákazníkovi může zboží doručit obratem. Na některých e-shopech tuto možnost využívá téměř 60 % zákazníků.

Uvažujete, že byste platbu kartou měli na e-shopu jako jedinou platební metodu? Nezapomínejte, že jsou i lidé, kteří platební kartu nemají nebo s ní na internetu nechtějí platit.

Platba kartou probíhá prostřednictvím platební brány, která nabízí i další platební možnosti, jako je například rychlý převod. Některé platební brány dokonce nabízejí také možnost velmi populární odložené platby.

Cashbot ví, jak na to

Usnadněte firemním zákazníkům nákup na vašem e-shopu s CashbotPay.

CashbotPay

Dejte svým zákazníkům další důvod, proč nakoupit právě u vás. Platbu za nákup si díky Cashbotu rozloží na tři splátky bez navýšení. Vy máte peníze ihned a bez rizika.

Své místo má i platba převodem

Další oblíbená metoda je platba převodem (ideálně s možností zaplatit pomocí QR kódu), která se u většiny e-shopů řadí na třetí místo. Tato možnost dnes trošku ustupuje zmíněnému rychlému bankovnímu převodu přes platební bránu. Ten však vyžaduje mobilní nebo internetové bankovnictví a nemusí být dostupný pro každého. Pokud kvůli rychlému převodu chcete rušit možnost klasického, zvažte, jestli to vaše zákazníky neodradí.

Popularita mobilních plateb neustále narůstá

Platba jedním klikem přes digitální peněženku jako je Google Pay nebo Apple Pay patří k nejoblíbenějším metodám mladších zákazníků. Žádné hledání karty ani zdlouhavé vypisování údajů. Zákazník jen zvolí tuto platební metodu, v mobilu ji potvrdí a má zaplaceno. Rychlé, efektivní a čím dál tím oblíbenější platební metoda, která by na vašem e-shopu chybět neměla.

Platba na třetiny usnadňuje větší nákupy

Platba prostřednictvím CashbotPay umožňuje firemním klientům (podnikatelům a OSVČ) zaplatit nákup ve třech platbách bez navýšení. E-shop přitom dostane peníze obratem. Jedná se o zajímavou možnost, jak zákazníkům usnadnit větší nákup.

Jak vybrat platební metodu pro váš e-shop?

Pokud znáte svou cílovou skupinu, výběr správných platebních metod pro vás bude snadný. E-shopy na kterých nakupují konzervativní zákazníci se neobejdou bez dobírky, ale platba digitální peněženkou pro ně příliš zajímavá nebude. U e-shopů pro mileniály a genZ platí opak. Každý e-shop by však měl nabízet i alternativní metody pro zákazníky, kteří preferovanou platební metodu nemohou využít. 

Markéta Gajdošová

Autor článku

Markéta Gajdošová

Copywriterka se specializací na svět financí a podnikání.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články