Přeskočit na obsah

Letní sezóna – když je pro byznys hlavní v roce

  • 23. května 2024
  • 3 minuty čtení

Pro jednoho okurková sezóna, druhý neví, kde mu hlava stojí. Pokud patříte mezi podnikatele, pro které je letní sezóna vrcholem celého roku, máte akorát tak čas zajistit, aby během nejintenzivnějších měsíců všechno šlapalo, jak má. Na co se připravit?

E-shop s plavkami nebo krámek se zmrzlinou? Připravit se musí oba typy podnikatelů

Ne každý e-shop zeje v letních měsících prázdnotou. Pro část e-shopistů se právě letní sezóna nese ve znamení plných košíků. Cestovky se plní lidmi, kteří hledají zájezd na poslední chvíli a takoví zmrzlináři, tak ti už si v květnu ani nepamatují, co to odpočinek je. 

Ať už podnikáte na internetu, nebo si plníte sny v kamenné prodejně, v kempu či v kanceláři, právě začátek června je ten správný čas, kdy napnout všechny síly a dokončit poslední přípravy.

Zkontrolujte skladové zásoby – inspirujte se prodeji z předchozích let

Hromada sezónních objednávek a ve skladu místo zboží jen pavučiny. To je možná největší noční můra každého podnikatele. Brigádníka s trochou štěstí najdete ze dne na den, ale na zboží můžete čekat i dlouhé dny. To znamená delší doba doručení, nespokojení zákazníci, kteří odjíždí na dovolenou bez plavek a pak samozřejmě negativní hodnocení.
Kolik skladových zásob pořídit, abyste nemuseli po sezóně vyprodávat sklady s minimální nebo dokonce nulovou marží? Inspirujete se prodeji, které jste měli v minulých letech. Ve skladových statistikách zjistíte, o jaké zboží a v jakém množství byl zájem. K tomu se zamyslete nad tím, jestli ve vašem oboru (nebo podniku) došlo ke změnám (máte lepší marketing nebo se o vás více mluví? Nebo naopak procházíte krizí?). Podle toho udělejte objednávku zboží, která vám sezónu bezpečně pokryje.

Cashbot ví, jak na to

Načerpejte finance od Cashbotu
a dejte zelenou příležitostem.

Úvěr

Trápí vás před sezónou cash flow? Připravte svůj sklad na sezónu s úvěrem od Cashbotu. Peníze můžete vrátit hned po vyprodání skladu a stabilizaci cash flow. Bez poplatků i bez sankcí za předčasné splácení.

Máte dostatek brigádníků na pokrytí celé sezóny?

Nedostatek lidí může působit podobné problémy jako nedostatek zboží. Dlouhé fronty u stánku se zmrzlinou nebo ještě hůř – úplný výpadek vprostřed sezóny, se může pěkně prodražit. To samé platí i pro e-shopy. Máte vrchol roku, chodí vám jedna objednávka za druhou, do toho ještě třeba spustíte PPC (výkonnostní reklama, u které platíte za kliknutí) a najednou koukáte, že nestíháte odesílat a s každou další objednávkou se zpoždění stupňuje. Právě teď je ideální čas si domluvit dostatek brigádníků.  Nezapomeňte ani na to, že vám mohou někteří odříct nebo prostě nepřijít. Nebojte se tak mít i malou rezervu lidí, kterým zavoláte, když je práce nad očekávání. 
Zjistěte, jestli se vám brigádník vyplatí v článku Seriál Kolik stojí..? Díl 2. Nový zaměstnanec.

Oblečte své PPC reklamy i další marketingové kanály do plavek

Nenechte letní prodeje náhodě. Připravte na sezónu i své reklamy. Kromě obsahu, PPC a výkonnostních kampaních na sociálních sítí se podívejte i po možnosti veletrhů a dalších osobních setkání. 

Máte občerstvení v kempu nebo stánek na pláži? Ujistěte se, jestli je i po zimě v dobrém stavu a připravený na nával návštěv. Nebojte se ani spustit reklamu na Skliku a Google Ads, která návštěvníky do vašeho kempu a tím pádem i stánku naláká.

Nezapomeňte letní atmosféře přizpůsobit obsah. Na blogu i ve výkonnostních kampaních můžete využít uvolněné nálady ve společnosti i k propagaci vašeho podnikání. 

Zkontrolujte, jestli vaše prodejní kanály šlapou jak mají

Pokud vaše podnikání stojí na webových stránkách, zkontrolujte, jestli vše funguje jak má. Vyzná se zákazník na vašem e-shopu? Ví, jak se dostat do košíku a je celý nákupní proces bez námahy a nutnosti příliš přemýšlet nad tím, kam kliknout?

Ověřte si také (ideálně průzkumem mezi klienty), jestli zákazníkům nabízíte platební metody, které odpovídají jejich potřebám. Pokud ještě nemáte například platební bránu, Shoptet nabízí její integraci na pár kliknutí. Podnikatelům můžete přes Shoptet také nabídnout platební metodu Cashbot Pay, která firemním zákazníkům umožní splatit zboží ve 3 splátkách bez navýšení. Vy přitom dostanete zboží obratem.

Pokud chcete mít jistotu, že vám letošní sezóna přinese maximum, nebojte se včas najmout konzultanty na UX a SEO, kteří vám poradí, jak vyšperkovat web pro maximální obrat.

Cashbot ví, jak na to

Propojte svůj obchod s Cashbot Pay a nabídněte zákazníkům další možnost platby.

Cashbot Pay

Dejte svým zákazníkům další důvod, proč nakoupit právě u vás. Platbu za nákup si díky Cashbotu rozloží na tři splátky bez navýšení. Vy máte peníze ihned a bez rizika.

Nezapomínejte ani na sebe

Pokud máte svou hlavní sezónu právě v létě, moc si neodpočinete. Ale nezapomeňte, že právě odpočinek může být chybějícím dílkem puzzle, který vám vlije do žil energii pokračovat i v těch nejnáročnějších chvílích. 

A teď už nezbývá, než popřát hodně štěstí a pevných nervů.

Markéta Gajdošová

Autor článku

Markéta Gajdošová

Copywriterka se specializací na svět financí a podnikání.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články