Rozhovor s MISURA Store s.r.o.: Komfort při každodenní práci na počítači
- 19. listopadu 2024
- 4 minuty čtení
Squadra Azzurra spol. s r.o. provozuje průmyslovou prádelnu v několika lokalitách. Nabízí praní, žehlení či mandlování, chemické čištění a čištění koberců. U všech služeb nabízí i svoz a odvoz. Velkými zákazníky Squadra Azzura je například Regiojet nebo Hlavní město Praha. Jak získat veřejnou zakázku a jak vlastně taková průmyslová prádelna vypadá? Nejen to se dozvíte v našem rozhovoru.
Provozujete průmyslovou prádelnu, co to přesně znamená?
Zjednodušeně řečeno se jedná o prádelnu s průmyslovými stroji, které v běžném obchodu nekoupíte a které zpracují větší množství prádla. Díky tomu se dají realizovat větší zakázky. V sezóně zpracováváme v naší prádelně cca 2,5 t prádla denně.
Jak vás napadlo začít provozovat průmyslovou prádelnu? Kolik máte nyní poboček?
Začínali jsme s malou prádelnou, kam si přinášeli lidé z ulice prádlo na praní a žehlení. Zároveň jsme aktivně oslovovali potenciální zákazníky a díky tomu se nám během pár let podařilo vybudovat kvalitní síť obchodních partnerů, kteří si u nás nechávají prát pravidelně. Aktuálně máme 2 pobočky, jedna je na Praze 4, druhá na Praze 5 a je v jednání otevření další pobočky ve Vysočanech.
Bez čeho se průmyslová prádelna neobejde? Co všechno máte ve svém inventáři?
Především je nutné mít průmyslové stroje a zařízení. Ale velmi důležitý je i kvalitní a spolehlivý personál. Součástí našeho zařízení jsou pračky s kapacitou od 5 do 40 kg, sušičky s kapacitou od 10 do 35 kg a profesionální mandly.
Kolik lidí je nutných v jedné provozovně? A jaké oblasti činností má taková průmyslová prádelna?
Aktuálně na jedné směně u nás na pobočce v Modřanech pracuje 6 pracovnic obsluhy strojů a zařízení. Pracujeme na směny 24 hodin denně. Přes den jsou k dispozici 2–3 řidiči a vedoucí pracovník. Na pobočce u Anděla na Praze 5 stačí 2 pracovnice obsluhy strojů a vedoucí pracovník, který má především na starosti kontakt se zákazníky.
Kdo jsou vaši (největší) zákazníci?
Jednoznačně největší odběratel našich služeb je dopravní společnost Regiojet a.s., mezi další větší zákazníky se řadí Hlavní město Praha a někteří poskytovatelé ubytování – hotely, penziony ap.
Jak se stane, že vaši službu využívá Úřad práce ČR nebo Univerzita Karlova?
Jakákoliv instituce, jejímž zřizovatelem je stát nebo město musí ze zákona vypsat výběrové řízení, přičemž hlavním kritériem je cena služby.
Máte pro ostatní tip, co mít všechno v pořádku k získání veřejné zakázky? Na co se zaměřit? Co nepodcenit?
Především je nutné mít zakázku dobře spočítanou. Aby se nestalo to, že v zájmu získání zakázky „za každou cenu” stlačíte cenu až tak, že ve skutečnosti na zakázce proděláte.
Jak mohou zákazníci poptat vaše služby? Mohou vaši službu využívat všichni?
Naše služby mohou využívat opravdu všichni. Jsme schopni obsloužit babičku s jednou sadou povlečení i hotelovou síť. Máme dobře zpracované reklamy na internetu a tudíž o zákazníky nemáme nouzi.
Zvládáte včas vyřizovat všechny zakázky?
Ano. Zakázky si nabíráme jen tak, abychom všechny stihli udělat včas a kvalitně.
Je ve vašem oboru období, kdy nestíháte? Pokud ano, jak tuto situaci řešíte?
Tomuto stavu se úspěšně vyhýbáme díky kvalitnímu plánování zakázek. Ale samozřejmě se může stát nepředvídatelná situace. A právě proto spolupracujeme s několika dalšími prádelnami, se kterými si v případě jakékoliv stresové situace navzájem vypomáháme.
Jak jste financovali všechny ty nutné stroje, první mzdové náklady, energie, nájem na začátku vašeho podnikání?
Na úplném začátku jsem měl ke svému podnikání ještě normální pracovní poměr (dělal jsem výčepního v restauraci na Starém Městě) a odtud jsem bral peníze na provoz, který byl ze začátku samozřejmě prodělečný. Když nastala potřeba zakoupit profesionální stroje, dostali jsme kontakt na společnost 3V leasing, která nám vyšla naprosto ve všem vstříc a poskytla nám leasingový úvěr na vše, co jsme potřebovali.
Jak vám pomáhá s financováním Cashbot? Doporučili byste jeho služby dalším firmám?
Cashbot nám velmi pomáhá v současnosti, kdy máme faktury ve výši 1,5 mil. Kč a kdy mají splatnost 30 dní a více. Určitě, už jsem tuto službu doporučil.
Využíváte mimo Cashbota i další nástroje?
Máme i několik úvěrů, které jsme si museli vzít v období vládních restrikcí a jen díky tomu jsme to období přežili. Momentálně je jednou z našich priorit tyto závazky umořit.
Jste na trhu přes 13 let, vaše založení se datuje do roku 2009 – jak jste tehdy zvládli ustát světovou hospodářskou krizi (2008/2009)?
Bylo to velmi nelehké období a na určitý čas jsme museli činnost firmy utlumit a věnovat se jiným aktivitám.
Dotkl se vás nějakým způsobem covid?
Vládní restrikce a následná „pomoc”, která byla zcela nedostatečná a velmi neprofesionálně připravená, nám způsobily značné ekonomické škody, které jsme ustáli jen díky tomu, že jsme se zaměřili na malé zákazníky, kterým jsme nabídli špičkový servis. Samozřejmě jsme museli využít i komerční úvěry, za které platíme nemalé peníze dodnes.
Ceny energií letí vzhůru, jak se to promítá do vašeho fungování?
Především jsme museli zdražit naše služby, což se samozřejmě setkalo s velmi nepříznivým ohlasem u našich zákazníků.
Komu / čemu vděčíte, že vaše podnikání překonalo všechny dosavadní světové krize?
V době krizí jsme se naučili improvizovat a hledat místo na trhu, které by jsme byli schopni doplnit.
Nenechte se překvapit nečekanými situacemi a mějte peněžní rezervu ihned po ruce. Pokud ji nevyužíváte, nic neplatíte.
Spoluautor článku
Baví mě hledat vlastní směr a inovace ve světě financí. Mým cílem je, aby podnikatelé mohli pracovat s cash flow efektivněji a aby si nenechali ujít obchodní příležitost kvůli nedostatku vlastních financí.
Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.
Novinky pravidelně
ve vaší schránce
Dejte zelenou příležitostem