Přeskočit na obsah

Rozhovor s Qent print: S příchodem agenturních klientů jsme museli udělat změnu

Podnikání menší rodinné firmy Qent print závisí na dobrých vztazích s klienty i dodavateli. Cashbot jí pomáhá zajistit spokojenost na všech stranách. Čím je specifické podnikání v oblasti velkoplošného digitálních tisku a s jakou nejnáročnější zakázkou se zatím potýkali? Ptali jsme se manželů a jednatelů firmy Qent print, Martina Hrubého a Štěpánky Hrubé Eiseltové.

Jak obvykle vypadá práce v Qent print?

Práci máme rozdělenou tak, že manžel má na starosti výrobu a já obchod, finance a papírování. Když je sezóna a práce je více, tak využíváme i pomoc brigádníků. 

Zakázky zpracováváme obvyklým kolečkem, kdy klient pošle poptávku, na základě které sestavíme nabídku, případně si ještě upřesníme celkové zadání, jak projekt postavit. Po schválení zadám zakázku do výroby, kde ji vytisknou. Předání probíhá zavezením na smluvené místo, případně vytištěnou zakázku i nainstalujeme, když si to klient přeje. 

Čím je podnikání v oblasti digitálního tisku specifické (např. z hlediska konkurenčního prostředí, zadavatelů zakázek, dodavatelů, legislativy…)

V oblasti polygrafie je velké množství dodavatelů. Každý pracuje jinak, s jinými materiály (někdo kupuje značkové fólie, někdo kupuje fólie z Číny), takže i finální ceny se liší. Získat nového klienta v této oblasti je velmi náročné. 

Konkrétně naše společnost roste pouze z referenčního marketingu, takže dobré obchodní vztahy a spokojenost klientů jsou pro nás naprosto klíčové. 

Rozdíl ve splatnostech faktur dodavatelů a odběratelů začal být neúnosný.

V jakém roce jste začali podnikat? Jaké byly začátky?

Podnikat jsme začali v roce 2020. Nezačínali jsme úplně od nuly, protože Qent print vznikl oddělením od jiné polygrafické společnosti. Ale začátky byly samozřejmě těžké, museli jsme sehnat vyhovující prostory, nakoupit alespoň základní technologie, zajistit veškerý chod a fungování firmy.

Kdy a proč jste začali při svém podnikání používat Cashbot?

Změnu v našem stávajícím způsobu fungování udělalo navázání spolupráce s většími agenturami na klientské straně. Agentury totiž mají v požadavcích stanovené dlouhé splatnosti faktur. My ale nemáme takto dlouhé splatnosti s našimi dodavateli služeb a materiálů. 

Rozdíl ve splatnostech jsme nejdříve zkusili vykrýt vlastními penězi, pak jsme se přiklonili k využití služby Cashbot pro financování našich vydaných faktur. Dodavatelům tak díky Cashbotu platíme včas a máme s nimi dobré vztahy. A také firemní cash flow teď udržujeme stabilní.

I vám Cashbot zaplatí faktury dříve než klienti

Nečekejte, až vám klienti zaplatí za zakázku. Peníze můžete mít hned a použít je na další podnikání.

Faktura vydaná

Cashbot zkrátí splatnost vašich faktur, vratek DPH i dotací, u kterých čekáte i měsíce. Peníze můžete mít už do 30 minut. A vrátit je stačí až za pár měsíců.

Co Vám na podnikání s Cashbotem nejvíce vyhovuje?

Určitě rychlost, s jakou Cashbot funguje. Pokud zažádáme během dne o financování faktury, máme peníze na účtě ten samý den. Stejně tak, když splatíme fakturu společnosti Cashbot, vidíme její úhradu v uživatelském účtě obratem a můžeme případně čerpat novou. 

Takže rychlost je pro vaše podnikání zásadní?

Rychlost a zároveň kvalita. Občas je ze strany našich klientů velký tlak na čas dodání, například vyrobit a dodat zakázku v ten samý den.

Výzvy nás baví. Vyrobili jsme i obří fotbalový míč.”

Co Vás na práci v Qent print nejvíc baví?

Štěpánku baví komunikace s lidmi a oba nás naplňuje, když se podaří včas a perfektně splnit, co si klient přeje. Užíváme si také nové výzvy v podobě náročných projektů.

Jaká byla dosud vaše nejnáročnější zakázka?

Každá zakázka je v něčem náročná, ale tou největší výzvou pro nás asi zatím byla výroba fotbalového míče, který měl v průměru 1,5 metru. 

Kam směřuje velkoplošný digitální tisk? Nastanou nějaké změny? 

V poslední době je moderní využívat digitální technologie, což samozřejmě ovlivňuje i vývoj velkoplošného tisku. Nicméně, digitální obrazovku na auto nedáte, takže by stále mělo docházet k rozvoji i samotného velkoplošného tisku.

Přečtěte si také:

Petra Baumruková

Autor článku

Petra Baumruková

Psaní mě živí a baví už 15 let. Sice se ze mě po bakalářském studiu VŠE nestala ekonomka, protože jsem zběhla na magisterská Mediální studia na UK. S ekonomickými a finančními tématy se však stále ráda potkávám.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články