Přeskočit na obsah

Rozhovor s Process Point s.r.o. – digitalizujeme firemní procesy firmám, jako je Mattoni 1873 nebo PPL

Potřebujete urychlit zpracování faktur, schvalovací nebo nákupní proces? Process Point s.r.o. se specializuje na digitalizaci firemních procesů. Jeho významnými klienty jsou například Volkswagen Slovakia, Škoda Auto, Mattoni 1873 nebo PPL CZ. Zajímá vás, jak financuje Process Point s.r.o. své podnikání? A co radí pro správné finanční plánování? Přečtěte si více v našem společném rozhovoru.

O Process Point s.r.o.

Působíte v oblasti digitalizace, vytěžování faktur, softwarové robotizace práce, automatizujete procesy nebo radíte firmám jaké činnosit automatizovat – jak byste to laikovi přiblížili? 

Snažíme se firmám ukázat, že nasazení současných inteligentních technologií už není tak nákladné a časově náročné. Snažíme se digitalizovat činnosti od začátku až po konec procesu. 

Pomáháme firmám přiblížit se stavu bez nutnosti mít vše na papíru a nemuset už nic přepisovat. Přečtení a vytěžení dokumentů zajistí počítače, které pak automatizovaně bez lidí zkontrolují správnost dat v interním informačním systému nebo databázích. 

Následně automaticky virtuální pracovní síla zaúčtuje fakturu nebo nástroj pro automatizaci procesů zahájí všechny potřebné činnosti ve firmě.

Jak zjednodušeně funguje proces digitalizace?

Snažíme se například změřit a získat digitální otisk činností zaměstnanců za pomocí software na jejich počítačích. Z toho zjistíme slabiny procesů a získáme přehled pro další doporučení ke změnám.  

Digitální otisk kopíruje činnost, kterou člověk běžně vykonává na počítači,

za účelem její automatizace.

Výsledkem je například to, že jsme schopni většinu příchozích faktur zaúčtovat bez lidí, což klientům ušetří stovky hodin času měsíčně. V případě zautomatizování nákupních procesů lze ušetřit miliony korun.

Kdo jsou vaši klienti? Specializujete se na nějakou konkrétní oblast? 

Našimi klienty jsou primárně větší společnosti hledající jasný recept a poradenství v oblasti digitalizace a automatizace procesů. Historicky máme velkou expertýzu v oblasti logistiky, automotive, bankovnictví a velkoobchodu. Neznamená to však, že nemáme řešení i pro malé a střední firmy hledající cost effective řešení.

Máte na nové klienty kapacitu hned, nebo si budou muset počkat? 

V rámci implementace máme zkušený, sehraný tým, který je schopen flexibilně vyhovět zákazníkům se začátkem projektu. Při plánování projektů používáme osvěčenou metodiku – od vzniku společnosti jsme už vytvořili standardní moduly, které snižují náklady a čas nutný pro implementaci. 

O vzniku Process Point s.r.o.

Jak dlouho působíte na trhu?
Společnost působí na trhu od roku 2019. Všichni řídící pracovníci mají v oblasti poradenství a implementace inteligentních digitalizačních řešení desítky let zkušeností. Za tu dobu jsme svojí odborností, přístupem a výsledky přesvědčily firmy, jako je Volkswagen Slovakia, Škoda Auto, Mattoni 1873, PPL CZ, ASSA ABLOY a další.

Potřebujete se prokazovat nějakými certifikacemi?
Doba jde rychle kupředu, proto i my se musíme neustále rozvíjet a vzdělávat se. Všichni naši pracovníci procházejí certifikací výrobců, která garantuje jejich znalosti a odbornost.

Obecně je velmi těžké sehnat kvalifikované zaměstnance, jaké to bylo a je pro vás?
Jako v ostatních oborech je dnes těžké najít kvalifikované a pracovité kandidáty. S neustálým růstem stále hledáme nové kandidáty. Máme ale radost, že stále existují uchazeči, kteří chtějí pracovat v mladém kolektivu a s předními světovými technologiemi na zajímavých projektech.

Řízení a financování malé IT společnosti 

Můžete nám prozradit, jak jste financovali vaše začátky v podnikání?
Společnost jsem založil jen s vlastním kapitálem. Dnes už využíváme i firemní úvěr nebo možnost financování právě Cashbotem. Pro správné finanční plánování je potřeba mít stabilní cash flow, což může být při realizaci velkých projektů pro korporátní zákazníky s dlouhou splatností faktur složitější.

Co je nejtěžší na vedení malého IT podniku?
V rámci malého IT podniku máme všichni k sobě blíže, proto komunikace je jednodušší. Ale bez velkého finančního zázemí je potřeba dobře plánovat finance, zákazky a neustále se věnovat novým akvizicím.

Jak často se stane, že vám partner zapomene včas zaplatit vydanou fakturu? Kolik vydaných faktur necháte proplatit Cashbotem?
Naštěstí máme stabilní zákazníky, kterým pomáháme s jejich efektivitou, a díky tomu nespolupracujeme s neplatiči.

Cashbot ví, jak na to

Načerpejte finance od Cashbotu
a dejte zelenou příležitostem.

Faktura vydaná

Cashbot zkrátí splatnost vašich faktur, vratek DPH i dotací, u kterých čekáte i měsíce. Peníze můžete mít už do 30 minut. A vrátit je stačí až za pár měsíců.

Ve video medailonku říkáte, že Cashbot využíváte také na mzdy nových zaměstnanců – jak často se to děje nebo jde o situaci, kdy přijmete více zaměstnanců najednou?

Cashbot využíváme nárazově podle aktuálních potřeb.

Jakou službu Cashbotu byste doporučili každé firmě?

V dnešní rychlé době můžeme díky zkušenostem a důvěře v Cashbot doporučit zejména financování přijatých a vydaných faktur, které mohou pomoci zajistit finance pro další rozvoj podnikání. A pro společnosti, které mají rády jednodušší věci, můžeme doporučit i firemní úvěr od Cashbotu, který může být pro někoho snáze dostupný oproti jeho získání v bankovní instituci.

Marek Hejdušek

Spoluautor článku

Marek Hejdušek

Baví mě hledat vlastní směr a inovace ve světě financí. Mým cílem je, aby podnikatelé mohli pracovat s cash flow efektivněji a aby si nenechali ujít obchodní příležitost kvůli nedostatku vlastních financí.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články