V čem začít podnikat aneb painstorming

Celosvětová pandemie covid-19 se pro mnoho lidí stala pomyslným spouštěčem změn. Lidé, kteří už nechtějí mít svázané ruce ve svém stávajícím zaměstnání, se touží postavit na vlastní nohy a chtějí se pustit do podnikání a vyzkoušet něco úplně nového. Společně se podíváme, jak příležitosti k seberealizaci v podnikání najít.

Painstorming – způsob, jak hledat nové nápady pro podnikání

Painstorming je alternativou ke známějšímu brainstormingu. Obě metody slouží k hledání a generování nových nápadů a řešení. Zatímco brainstorming dává příležitost jakémukoliv nápadu, painstorming se orientuje na to, jak vyřešit problémy a trápení zákazníků.  Díky tomu mohou vznikat produkty a služby, které řeší skutečné obtíže, a lidé je tak budou milovat. 

Jak aplikovat painstorming metodu?

Painstorming zahrnuje čtyři jednoduché kroky. Postupně je projděte krok po kroku a zaznamenávejte si poznámky:

P – Persona: Pro jaké zákazníky chcete pracovat? Komu chcete pomáhat? Co jsou zač? Jaké jsou jejich problémy a výzvy?

A – Aktivity: Jaké činnosti dělají a proč? Jak a kde tráví čas?

I – Postřehy (anglicky Insights): S jakými problémy se nejvíce potýkají? Co je štve nebo jim dělá největší radost?

N – Potřeby (anglicky Needs): Jaké jsou jejich hlavní potřeby? 

Poté, co projdete všemi 4 kroky, zkuste ještě vlastní pozorování přímo v terénu. Zajímají-li vás například popeláři a optimalizace jejich práce ve vašem okolí, zkuste po nějaký čas pozorovat, co dělají, jak rychle či pomalu, v čem a kde lze jejich činnost zlepšit. Koho jejich práce ruší či kdo plánuje jejich trasu. 

Jakmile budete mít i terénní pozorování za sebou, jste připraveni tvořit nové nápady. Ujistěte se pokaždé, že jsou vaše nápady zaměřeny na personu, aktivity, postřehy a potřeby vašeho zákazníka. Chcete řešit potíže, se kterými se zákazníci potýkají. Vytvořit a nabídnout jim něco s přidanou hodnotou. Jen tak se v budoucnu obrátí právě na vás a budou se opakovaně vracet. 

Úspěšné podnikání je dřina

Myslete na to, že je úspěšné podnikání o dlouhodobém budování a trpělivosti. Úspěch se nemusí dostavit hned. A i maličkost, jako je třeba papírový sáček, může být miliónový nápad. 

Inspirujte se myšlenkou Lady Gaga: 

I don’t want to make money; I want to make a difference.”

„Nechci vydělávat peníze, chci něco změnit.”

Z nuly byznys na prodej

Existují úspěšné společnosti a podnikatelé, kteří dokazují, že je možné vrhnout se do podnikání, aniž by přesně věděli, jak vydělají. Namátkou lze zmínit sociální síť Twitter, která zpočátku nic nevydělávala a dnes tvoří její hlavní příjmy prodej reklamního prostoru.

V našich končinách si skvěle vedou i podniky a značky zaměřené na úzkou, velmi specifickou skupinu zákazníků – příkladem mohou být obchody s obuví nadměrné velikosti, menstruační kalhotky, dětská kola nebo i online workshopy.

Spousta takových firem a značek začínaly podnikání s dluhem. Potřebné zdroje získali buď od bank, nebankovních poskytovatelů, investorů nebo od rodiny a přátel. 

Máte slibný a funkční nápad, ale chybí vám finance do začátku?

Slyšeli jste už o neúčelovém úvěru pro vaše podnikání od Cashbotu? S ním máte peníze do 30 minut, nebo zdarma. Navíc nemusíte dokládat účel, pro který jste se rozhodli úvěr čerpat. Díky moderním technologiím a automatizovaným procesům vyřídíte vše online během pár minut a s dokumenty, které máte běžně u sebe. Nemusíte chodit nikam na pobočku ani čekat hodiny či dny na vyřízení. 

Není úvěr jako úvěr

Ten od Cashbotu je jiný. Vyřídíte jej online během pár minut, splacení si můžete rozložit až do 12 měsíců a splácet můžete začít až za 3 měsíce.

Zjistit více
Cashbot

Chcete získávat pravidelné tipy z oblasti financí, rady pro růst podnikání a další informace od Cashbotu do vaší mailové schránky? Přihlaste se k odběru novinek, díky kterým budete vždy o krok napřed.

Ano, chci získávat rady a obchodní sdělení od portálu Cashbot.cz a souhlasím se zpracováním osobních údajů (tj. e-mailu) za tímto účelem po dobu nezbytnou k naplnění stanoveného účelu. Souhlas lze odvolat na: info@cashbot.cz. Více informací naleznete v ochraně osobních údajů.

Další užitečné články

Jak s Cashbotem získáte v podnikání víc?

  • Chci prodat víc zboží nebo získat zakázku navíc.
  • Plánuji se předzásobit za výhodnějších podmínek.
  • Chci platit faktury včas a získat výhodnější podmínky.
  • Chci získat čas, který trávím placením faktur.
  • Vidím příležitosti při nečekaných událostech na trhu.

Odložení splatnosti přijatých faktur

Prodejte více zboží, získejte nové zakázky a investujte do modernizace vaší firmy. S námi můžete růst rychleji a s klidem.