Úvěr
Získejte pro své podnikání peníze klidně jen na pár měsíců. Bez poplatků a bez sankcí za předčasné splacení. Úvěr vás bude stát jen úrok za skutečnou dobu čerpání.
Mít vlastní projekt a něco budovat – odjakživa tušíte, že vám podnikatelský elán koluje v krvi. Cítíte, že už máte dost zkušeností ze zaměstnání či zkrátka nadešel čas vaši podnikavost podrobit zkoušce. V čem ale začít podnikat? Co má být předmětem vašeho podnikání? Jaké jsou předpoklady pro úspěch?
Často se lze setkat s popisem, že je nějaký úspěšný nápad či produkt unikátní. Všimněte si, že k úspěchu stačí ona unikátnost na ohraničeném území. Nemusíte trávit celé večery a volné chvilky vymýšlením úplně nového nápadu. Nemáte-li svou vlastní myšlenku, můžete převzít nápad, který už existuje a funguje na zahraničním trhu nebo o několik kilometrů dál.
Toužíte například po vlastním e-shopu? Podívejte se, kolik existuje e-shopů nabízejících kávu a její příslušenství. Není to jeden jediný e-shop u nás, je jich spousta. Nebo kolik existuje restaurací, které fungují, byť jsou hned vedle sebe.
Leckdo z nás vidí všude okolo sebe prostor na zlepšení či změnu. Hýříme nápady, ale většina z nich končí v šuplíku. Určitě vás nejednou napadlo, že by v čekárně u doktora mohl existovat systém, který by vás informoval o době, kdy na vás skutečně přijde řada. Nebo si přejete ledničku, která umí snímat datum spotřeby a informovat vás včas o expiraci potravin. Existuje řešení na dané problémy? Je to řešení dostačující a dostupné běžnému člověku nebo může vzniknout konkurenční produkt?
Kromě nápadu je potřeba ještě jistá dávka odhodlání. Toto jsou další aspekty, které můžete sami ovlivnit a které také rozhodují o úspěchu v podnikání:
Z hlediska vnějšího prostředí je třeba zvážit:
Jestliže nejste například dost motivovaní, nepomůže vám ani sebelepší nápad. Než půjdete do dalšího kroku podnikání, ujistěte se, že vaše nadšení nezmizí při setkání s prvním problémem, že máte volný kapitál, čas a kontakty – umíte postavit tým lidí, kteří by se do podnikání pustili s vámi nebo vám pomohli ve vašich podnikatelských začátcích. Jestliže se nechcete spoléhat na pomoc ostatních, připravte se na nutnost učit se spoustu nového – podnikání je komplexní činnost a je potřeba se alespoň trochu orientovat v oblastech jako je marketing, finance, daně či řízení lidských zdrojů. Vždy je samozřejmě možné se obrátit na profesionály, ale pak je třeba počítat s vyššími finančními náklady.
Toto jsou nejčastější zdroje inspirace pro start a rozjezd podnikání, pokud doposud nemáte žádnou vlastní představu:
Zkušenosti ze zaměstnání mohou být pro některé z nás důvodem, proč odcházíme do světa podnikatelské nejistoty – některé procesy nefungují, jak si představujeme nebo si prostě jen myslíme, že to jde lépe. Složité problémy se dají vyřešit elegantní cestou, ale nikdo se k tomu například ve velké korporaci nemá, a tak nezbývá, než se pustit do vlastního řešení.
Zahraniční trendy sice nemusí být originální, ale máme důkaz, že to funguje. V Čechách se třeba nově staví ubytování typu tiny-house, kdy jsou v lesích a na samotách stavěny malé chatičky nabízející vytržení a odpočinek z urychleného digitálního života. Tento fenomén přitom existuje v zahraničí již delší dobu. Nově se také nebojíme odložených plateb či proplácení faktur s pomocí vybrané služby.
Tip od přátel a známých – přestože jde o myšlenku, kterou jsme dostali zadarmo, vypracovat ji do dalších detailů nás může stát spoustu úsilí a času. Naslouchat tipům z okolí se vyplatí, počkejte si ovšem na ten, který vás osloví.
Demografické a sociální změny, jaké aktuálně zažíváme, se pojí se spoustou podnikatelských příležitostí. Studie pro rok 2021 předpovídají baby-boom. A potřeby dnešních dětí a jejich rodičů se velmi liší od těch před 10–20 lety. Jistě jste si všimli nárůstu popularity ekologických či bio- produktů. Je obrovská sháňka po bilingvních programech, nezná-li rodič pojmy Montessori či Waldorf, jakoby nebyl.
Legislativní změny představují především administrativní zátěž či oblast, které většina lidí nerozumí, a tak není divu, že s příchodem GDPR vzniklo mnoho školení a podpůrných programů. Když se zavedlo EET, znamenalo to pro IT odvětví výzvu – bylo potřeba vytvořit pokladní systém, jak SW, tak HW, který vyhovuje EET požadavkům. Ti, kteří se rychle adaptovali a dokázali uspokojit poptávku po takovém systému, se mohli radovat z úspěšného nápadu.
Nové technologie – platíme čím dál více mobilními telefony či chytrými hodinkami. V blízké budoucnosti nám v domácnosti může pomáhat propracovanější elektronika či elektrotechnika, než je kuchyňský robot, mixér nebo robotický vysavač. Už dnes se testují a staví projekty za pomocí 3D tiskárny. Kdoví, kde budeme za pár let!
Míra úspěšnosti nového podnikání může být dost děsivá – většina všech nových podniků během několika let zkrachuje. Přestože nikdy nebude existovat vysněná „jistota“, uvažujete-li o tom, že opustíte svou práci či stabilitu, buďte připraveni.
Jakmile se z vaší podnikatelské mlhoviny budou rýsovat jasnější obrysy, zkuste si vypracovat dokument – podnikatelský plán, ve kterém definujete vaši strategii, hlavní činnosti a chování celé vaší organizace.
Bez strategie a vize se totiž podnikání stává lodí bez kormidla – nedá se řídit a budete se točit v kruzích.
Už víte, co bude předmětem vašeho podnikání? Zjistili jste, že byste potřebovali finanční pomoc do začátku? A už jste slyšeli o neúčelovém úvěru pro podnikatele od Cashbotu? S ním máte peníze do 30 minut nebo zdarma. Navíc nemusíte dokládat účel, pro který jste se rozhodli úvěr čerpat. Díky moderním technologiím a automatizovaným procesům vyřídíte vše online během pár minut a s dokumenty, které máte běžně u sebe. Nemusíte chodit nikam na pobočku ani čekat hodiny či dny na vyřízení.
Načerpejte finance od Cashbotu
a dejte zelenou příležitostem.
Získejte pro své podnikání peníze klidně jen na pár měsíců. Bez poplatků a bez sankcí za předčasné splacení. Úvěr vás bude stát jen úrok za skutečnou dobu čerpání.
Spoluautor článku
Baví mě hledat vlastní směr a inovace ve světě financí. Mým cílem je, aby podnikatelé mohli pracovat s cash flow efektivněji a aby si nenechali ujít obchodní příležitost kvůli nedostatku vlastních financí.
Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.
Novinky pravidelně
ve vaší schránce
Dejte zelenou příležitostem