Přeskočit na obsah

Seriál Kolik stojí..? Díl 3. Elektronika pro podnikatele

Nenechte se při práci zdržovat starým hardwarem. Zjistěte, jak pořídit kancelářské vybavení co nejlevněji a nezatížit přitom firemní rozpočet. 

Nové, repas, leasing…

Potřebujete do firmy pořídit lepší smartphony, notebooky nebo tiskárny, protože ty stávající nestíhají vaše pracovní nasazení? Nebo vám vaše podnikání roste před očima a teď stojíte před hořkosladkým úkolem vybavit kanceláře od základu? Ať tak nebo tak, možná už předem tušíte, že se vám výsledná cena za všechno vybavení líbit nebude. 

Naštěstí existuje pár způsobů, jak na kancelářské elektronice ušetřit, a to bez kompromisů v kvalitě. 

Když nový, tak ideálně na splátky

Potrpíte si na nejnovější modely smartphonů a ani v případě notebooku nepřipouštíte výjimku? Neslevujte ze svých požadavků. Pořiďte si novou elektroniku a ušetřete alespoň své cash flow. Vybírejte u prodejců, kteří firmám umožňují nákup na splátky bez navýšení nebo vlastní splátkový kalendář s nízkým úročením. Cashbot umí obojí. 

Aktuálně můžete prostřednictvím Cashbotu pořídit elektroniku na splátky v iSTYLE (pro věrné příznivce značky Apple) nebo ve Smarty.cz. Přečtěte si příklad z praxe, jak nákupem za externí finance vyděláte, přehledně krok za krokem.

Repasovaný může být stejně výkonný jako nový

Další ze způsobů, jak ušetřit na vybavení firmy, je pořízení repasovaných notebooků. Pro někoho je „repasovaný” synonymem pro „starý” nebo „pomalý”, ale to už dneska dávno není pravda. 

K repasu se většinou dostávají poměrně nové notebooky z vyšší cenové kategorie a po úpravách fungují stejně dobře jako nové. Jedná se o naprosto skvělý poměr ceny a výkonu

Co je repas? Repas (správně česky repase, ale ženský rod používá snad jen jazyková příručka) je uvedení starších počítačů téměř do původního stavu. Repasované notebooky jsou obvykle poměrně nové kousky, které jejich majitelé už nechtějí. Společnost, která se repasům věnuje, je odkoupí a vrátí je do původního stavu. V rámci repasu se veškeré součástky testují, čistí a pokud nějaká součástka nefunguje jak by měla, vymění se. Repasovaný počítač tak funguje (a často i vypadá) jako nový, ale je výrazně levnější.  

Kdy (a proč) se repasované kancelářské notebooky vyplatí?

Nová elektronika ve většině případů ztrácí na hodnotě okamžikem nákupu. Pokud chcete vybavit své zaměstnance spolehlivou a levnou technikou, repas může být skvělou volbou.

Některé společnosti na repasované notebooky dokonce poskytují dvouletou záruku.

Vybavení kanceláře repasovanou elektronikou může být ještě menším zásahem do rozpočtu firmy, když si platbu opět rozložíte do delšího časového období. Například nákupem na úvěr nebo pomocí proplacení přijaté faktury od prodejce elektroniky. Podnikatelský úvěr od Cashbotu můžete splácet až rok a první splátku odložit až o 3 měsíce. Předčasné splacení je zdarma. 

Cashbot zaplatí nákup za vás

Nahrajte do Cashbotu přijatou fakturu za nákup elektroniky a splácejte podle svého.

Faktura přijatá

Faktury od dodavatelů včas zaplatíme za vás a vy nám peníze můžete vracet později a v menších splátkách rozložených klidně do celého roku.

S leasingem opotřebení neřešíte

Pronájem notebooků, telefonů a dalšího (nejen) kancelářského zařízení je u nás novinkou posledních let. Tuto možnost většinou nabízejí větší prodejci elektroniky. 

Jak pronájem elektroniky funguje?

Vlastně podobně, jako byste zboží platili v měsíčních splátkách. Za notebook (telefon nebo jiné firemní zařízení) platíte cenu pronájmu po celou dobu jeho používání, které je obvykle časově omezené.

Jaké má pronájem elektroniky výhody, když zařízení nebude ani po roce „splácení” vaše? 

Nemusíte řešit jeho opotřebení. Po dvou letech můžete notebook bez výčitek vyměnit za nový a netýká se vás amortizace, u které často platí, že nová elektronika ztrácí 20 % své hodnoty už jen tím, že si ji přinesete z obchodu. 

TIP: Před pronájmem notebooku, mobilů a dalších elektronických zařízení si pořádně přečtěte smlouvu. Některé firmy pronajímají elektroniku s podmínkami, které se mohou ve výsledku prodražit

Kancelářská elektronika nejsou jen smartphony a notebooky 

Většina kanceláří se neobejde také bez tiskárny a skeneru. Věnuje se vaše společnost grafice, videu, jiné práci s obrazem nebo velkým objemem dat? Pak budete kromě notebooků potřebovat také monitory. A samozřejmě klávesnice, myši…

A potom jsou tu i věci, které nejsou nutné, ale práci zpříjemní. Například takový kvalitní kávovar zaměstnance přiměje chodit do práce s větším nadšením. 

…Takže, kolik firemní elektronika stojí?

Pořízení nového kancelářského vybavení je drahá záležitost. Investice do kvalitního vybavení ale ušetří spoustu času vám i vašim zaměstnancům, protože ho budete věnovat práci na zakázkách, namísto řešení problémů s technikou.

Cena kancelářské elektroniky se odvíjí od počtu zaměstnanců i typu vybavení. Pokud zařizujete komplet celou kancelář novou elektronikou, pod 100 000 korun se nedostanete. Při nákupu nejnovějších notebooků a iPhonů od Applu budete ještě na výrazně odlišné cenovce než při nákupu repasované techniky.

To už je poměrně slušný zásah do rozpočtu a zvlášť pro začínající podnikatele. Naštěstí to nemusíte díky Cashbotu platit celé hned.

Markéta Gajdošová

Autor článku

Markéta Gajdošová

Copywriterka se specializací na svět financí a podnikání.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články