Faktura vydaná
Cashbot zkrátí splatnost vašich faktur, vratek DPH i dotací, u kterých čekáte i měsíce. Peníze můžete mít už do 30 minut. A vrátit je stačí až za pár měsíců.
Zažili jste někdy situaci, kdy se rozhodnutí udělalo nikoliv na základě poskytnutých dat nebo doporučení ostatních, ale zvolilo se řešení toho nejlépe placeného zaměstnance nebo osoby v místnosti? Říká se tomu HiPPO efekt a my vám prozradíme, co takový HiPPO svede.
HiPPO, z anglického “Highest Paid Person’s Opinion“, znamená v překladu názor nejlépe placeného zaměstnance nebo osoby v místnosti. Svou hroší silou přehlušuje vše ostatní – najednou živá diskuse v přítomnosti takového člověka utichá, což může mít negativní dopad nejen na výsledek diskuze, ale také na celkovou firemní kulturu. Lidé se neodvažují sdělit svůj názor, začnou o svém mínění pochybovat nebo nezpochybňují nic, co takový HiPPO navrhne. Vytrácí se tak rozmanitost myšlenek a to, co mohlo vzniknout díky spojení mnoha názorů, nahrazuje řešení jednoho člověka. Takového člověka lze připodobnit i k hrochovi samotnému – je jím někdo, kdo má velkou pusu a malé uši. Neboli někdo, kdo hodně mluví a málokdy poslouchá.
Přestože máme přirozenou tendenci vyhlížet autoritu v místnosti, ať už kvůli postavení v hierarchii, peněžnímu ohodnocení nebo kvůli služebnímu stáří, může nás tento způsob vedení diskusí či řešení problému přivést do pasti, ze které není úniku.
Takového HiPPO člověka najdeme snad v každé společnosti, ať už jde o mladý start-up s kmenovou firemní kulturou nebo naopak o velkou zkostnatělou instituci, která si potrpí na starých zvycích a její primární typ podnikové kultury je hierarchický.
Zastavit HiPPO osobnost může být velmi zapeklité. Z pozice moderátora se o to můžete pokusit tak, že ji někdy záměrně na schůzce přeskočíte nebo požádáte o její vhled jako poslední, přičemž ji o této možnosti informujete dopředu. Ujistěte své hrochy, že je smyslem debaty získat ty nejlepší možné nápady a že i ostatní mohou mile překvapit. Poproste je, aby ovládli svou horlivost, aby se stali chvíli pozorovateli a byli ohleduplní vůči ostatním.
Pokud se v HIPPO efektu shledáváte vy sami a zpětně byste například to samé rozhodnutí neudělali, zkuste více důvěřovat ostatním. Tomáš Baťa kdysi řekl:
„Chcete-li vybudovat velký podnik, vybudujte nejdříve sebe.“
Toho docílíte například tak, že nebudete do diskuze příliš vstupovat a omezíte se pouze na pokládání otázek. Podpořte ostatní souhlasným pokynutím. Vyžadujte názory i těch nejtišších v místnosti – můžete je na to dokonce předem připravit: představte jim problematiku a možnosti směrování diskuse před tím, než samotná schůzka s ostatními začne. Neodsuzujte jiný úhel pohledu a poděkujte všem za jejich aktivitu. Uvidíte, jak vaše schůzky najednou ožijí a přinesou nápady, které by vás samotné nenapadly. Díky tomuto přístupu vzroste i sebejistota vašich zaměstnanců nebo kolegů, zlepší se tím firemní kultura a i vy sami budete spokojenější.
Podobný přístup nemusíte mít jen při schůzkách, ale i obecně v rozhodovacích procesech, v dílčích projektech, do kterých nemusíte zasahovat a máte na ně vybrané ty správné spolupracovníky. Dopřejte jim volnost a plnou autonomii, o které mluvili, když jste je nabírali do týmu.
Existují poradenské firmy a školení, která vám mohou se změnou firemní kultury nebo vašemu osobnímu růstu pomoci. Investujte do nich čas a energii, stonásobně se vám to vrátí. Nemáte pro danou agendu rozpočet? Nevadí! Jakmile vám za školení dodavatel pošle fakturu, Cashbot ji za vás dodavateli obratem uhradí, a vy tak získáte na její splacení až 12 měsíců. A platit můžete začít třeba až za 3 měsíce.
Načerpejte finance od Cashbotu
a dejte zelenou příležitostem.
Cashbot zkrátí splatnost vašich faktur, vratek DPH i dotací, u kterých čekáte i měsíce. Peníze můžete mít už do 30 minut. A vrátit je stačí až za pár měsíců.
Spoluautor článku
Baví mě hledat vlastní směr a inovace ve světě financí. Mým cílem je, aby podnikatelé mohli pracovat s cash flow efektivněji a aby si nenechali ujít obchodní příležitost kvůli nedostatku vlastních financí.
Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.
Novinky pravidelně
ve vaší schránce
Dejte zelenou příležitostem