Přeskočit na obsah

Rozhovor s Digital Ant – málokdy je agentura ve stavu, kdy je akorát práce

Digital Ant je digitální marketingová agentura, která pracovala na zakázkách se značkami, jako je například Air Bank, Emco, Livesport nebo HoppyGo. Jak vznikla, co je těžké na vedení takové agentury, jak řeší financování a co si o práci v Digital Ant myslí její zaměstnanci? Přečtete si náš rozhovor.

O Digital Ant

Digital Ant popisujete jako agilní online marketingovou agenturu, jaké jsou vaše hlavní služby?

Naše primární služba je výkonnostní marketing – spočívá to v tom najít našemu klientovi nejefektivnější cestu k získání nových zákazníků tak, aby to splnilo jeho požadavky – může jít o tržby nebo třeba cenu za přivedený kontakt na zákazníka. Pak se zaměřujeme na tvorbu obsahu. Vytváříme obsah na web a vše okolo něj – blog, newsletter, sociální sítě.  Umíme nabídnout řešení jak pro textovou, tak i vizuální podobu – fotky, videa.

Digital Ant letos slaví 10 let na trhu, jak vlastně vznikl?

Digital Ant vznikl jako studentský projekt mně a Lukáše (spoluzakladatel). Lukáš pracoval na marketingové pozici v jednom projektu, se kterým jsem mu začal pomáhat. Díky tomu nám pak dávalo smysl spojit síly a založili spolu agenturu. Původně jsme chtěli dělat obsahovou architekturu pro malé a střední firmy. Věnovat se informační architektuře webů a obsahu a dělat to poctivě. To se ale nepotkalo s realitou trhu. 

Malé a střední firmy na to neměly rozpočet ani lidské síly. Postupem času jsme se dostali ke startupům a inovativním projektům. Takové projekty potřebovaly jiný přístup než zavedené značky, a to nám vyhovovalo. Agilně testovat nové způsoby, cílové skupiny nebo třeba marketingová sdělení a takhle jsme se dostali vlastně i ke Cashbotovi.

Věnujete se jenom inovativním projektům?

Ne, to určitě ne. Mezi našimi klienty jsou i tradiční značky. Většinu z nich ale spojuje to, že chtějí dělat něco nového. Ať už spouští nový produkt, nebo třeba nově vstupují na pole e-commerce, kde dosud nepůsobili.

Neříkáte na všechno ano?

Odmítáme toho dost, třeba tabákové firmy nebo hazard. Nebo nám nemusí sedět zadání – když máme pocit, že bychom zrovna v daném projektu neuměli pomoct.

Bylo těžké najít spoluzakladatele nebo jste se naopak potkali ještě před založením Digital Ant?
S Lukášem (spoluzakladatel) se známe ze střední a dlouho jsme o společném podnikání mluvili, až se z toho stala skutečná věc. Považuju to jako skvělou věc podnikat ve dvou. 

S kolika lidmi jste začínali a kolik vás je teď?

Začínali jsme sami, oba jsme tehdy ještě studovali. Po půl roce nás externě doplnila grafická designérka Adriana. Rosteme organicky, každý rok o pár lidí. Obvykle 2–3 lidi ročně, až jsme se dostali na 15 lidí celkově.

Stačí vám to? Nebo se chcete v personální oblasti dále rozrůst? 

Nechceme budovat agenturu o stovkách lidí, ale prostor pro růst v personální oblasti ještě určitě vidím.

Co je nejsložitějšího na vedení digitální agentury?

Určitě balancování kapacit. Málokdy je agentura ve stavu, kdy je akorát práce pro náš počet lidí. Musíte se snažit neustále zajišťovat dostatek práce a jakmile se přiblížíte k hraně kapacit firmy, musíte začít myslet na nábor nových lidí. Personálně je složité pokrýt aktuální a nové projekty – zaškolování trvá minimálně půl roku, než je nováček použitelný pro klientské projekty.

Jak se liší Digital Ant oproti své konkurenci

Digitální marketingové agentury vznikají a zanikají – v čem přesně se lišíte od ostatních agentur?

Lišíme se určitě v agilnosti – přizpůsobujeme se nově vznikajícím okolnostem a máme důkladnější přístup z hlediska testování. Naší filozofií je poctivě testovat hypotézy spíš než věřit dogmatům. Raději jít v pomalejších krocích – otestovat si nápad v menším za menší rozpočet. A když to funguje, můžeme řešení aplikovat na větší portfolio.

Lidé z marketingových agentur často mluví o přepracovanosti, únavě a dlouhých pracovních večerech, setkáváte se s tím? Je to pravidlo nebo ojedinělá záležitost?

Musím se přiznat, že jsem sám ze začátku vyváženost pracovního života a osobního života moc nedodržoval. Dalo se to dělat rok, rok a půl, pak mě to začalo dohánět. Snažíme se proto vytvořit pro naše lidi příjemné prostředí. Nestává se často, že by se u nás pracovalo do dlouhých večerů nebo o víkendu.

V čem spočívá to příjemné prostředí?

Věnujeme lidem hlavně čas. Když přijde někdo nový, snažíme se mu věnovat tolik času, kolik je potřeba – zaškolujeme, chceme ho dostat do našich procesů. Naučit hard-skills neboli tvrdé dovednosti, které chybí. Odchytávat potenciální problémy dříve, než přijde frustrace. 

Jak na tendr očima digitální agentury

Jak se dostanete k informaci, že zrovna nějaká značka či společnost vyhlásila tendr? 

Většinou nás k tendru pozvou. Například firma xy pošle e-mail, jestli se nechceme zapojit. Aktivně to nevyhledáváme.

Kolik času máte obvykle na přípravu podkladů? 

    Máme obvykle okolo měsíce. V rámci tendru bývá totiž několik kol. 

Financování provozu digitální agentury

Jak jste na začátku podnikání financovali běžný provoz digitální agentury? 

Náš obor má tu výhodu, hlavně na začátku, že se dá dělat bez vstupních investic. Notebook obvykle máte, a tak jsou náklady opravdu minimální. Začnou se projevovat až s růstem zaměstnanců, ale naštěstí si naše agentura na svoje potřeby uměla vždy sama vydělat. 

Cashbot využíváte i na financování licence drahého SW, kolik peněz potřebuje agentura, jako je Digital Ant,  jenom na financování aplikací a chytrých nástrojů?

Využíváme řadu nástrojů. Cenovka se mezi sebou výrazně liší, máme nástroje za pár dolarů měsíčně, přes pár dražších. Nástroj, na který jsme využili Cashbot, stojí několik tisíc dolarů měsíčně. 

Cashbot ví, jak na to

Načerpejte finance od Cashbotu
a dejte zelenou příležitostem.

Faktura přijatá

Faktury od dodavatelů včas zaplatíme za vás a vy nám peníze můžete vracet později a v menších splátkách rozložených klidně do celého roku.

Cashbota využíváte čistě na pokrytí SW? 

Zatím ano.

Co si na službách Cashbota ceníte a doporučili byste jeho služby ostatním?

Líbí se mi na Cashbotovi jednoduchost, rychlost financování a pohodlí. To, co jsme dříve s bankou řešili, trvalo velmi dlouho a vyžadovalo to postupně několik návštěv pobočky. Na to bohužel nemám čas ani energii. Cením si tedy hlavně toho, že jde účet u Cashbota založit během pár desítek minut a peníze vám okamžitě pošlou, stačí k tomu poslat základní dokumenty. 

Taky vždycky vidím, kolik musím zaplatit, kolik zbývá. Cashbota navíc známe velmi blízce, spolupracujeme spolu už od roku 2018. Týmu, který za Cashbotem stojí, absolutně věřím – když někdo řeší problémy s cash flow nebo firemní financování, Cashbota rád doporučuju.

Co si o práci v Digital Ant myslí jeho zaměstnanci? 

Bára – project lead Digital Ant

Jak kreativní je práce v Digital Ant?

I když se většinou pozice projekťáka neřadí mezi ty kreativnější, tak u Digital Ant je rozhodně opak pravdou. Mezi to-do listy, e-maily a cally mám možnost také přičichnout ke kreativním zadáním, a podílet se tak na vizuálu našich klientů.


Co je nejlepšího na práci v Digital Ant?

To bude dlouhý seznam. Na Digital Ant nejvíc oceňuji přátelský kolektiv lidí, kteří jsou podobného nastavení jako já, a také flexibilní pracovní dobu. Nikdo nesleduje, v kolik přijdu/odejdu a mohu si to přizpůsobit podle svých potřeb.

Co bylo díky Digital Ant největším zážitkem? 

Zatím je největší jízdou práce v Digital Ant jako taková. Stále se hodně učím, posouvám se a stále řeším nové věci, které mě umí překvapit.

Karolína – social media specialist

Jak kreativní je práce v Digital Ant? 

Vzhledem k tomu, že často pracujeme se startupy či jinak inovativními projekty, tak musíme hodně myslet outside-of-the-box. Naše koncepty taky v průběhu spolupráce dolaďujeme, takže kreativita nám v práci rozhodně nechybí.

Co je nejlepšího na práci v Digital Ant?

Jsme menší agentura, takže se navzájem všichni známe a pomáháme si. Díky tomu je pracovní kultura o něco uvolněnější, než v korporátu. Navíc si pečlivě vybíráme klienty, takže se například nestane, že musíme dělat něco, co je proti našemu přesvědčení.

Co bylo díky Digital Ant největším zážitkem? 

Mohla jsem na jaře letošního roku strávit 6 týdnů cestováním po Kostarice. Díky možnosti pracovat mimo kancelář, volnější pracovní době a otevřenému přístupu majitelů agentury nebyl problém zkombinovat práci a zábavu. 

Marek Hejdušek

Spoluautor článku

Marek Hejdušek

Baví mě hledat vlastní směr a inovace ve světě financí. Mým cílem je, aby podnikatelé mohli pracovat s cash flow efektivněji a aby si nenechali ujít obchodní příležitost kvůli nedostatku vlastních financí.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články