Přeskočit na obsah

Turbulentní zdražování na každém rohu – jak na to, abyste nepřišli o klienty?

Tuzemská i světová média informují o neustálém zdražování. Ceny některých komodit a zboží dokonce pokořily nové rekordy. Uvažujete o zvýšení cen i vy? Nezdražit je totiž také strategie, která se vám může vyplatit.

Všechno je najednou dražší a dražší

Ať už jste majitel podniku, e-shopu, řemeslník nebo živnostník, určitě sami tušíte, jaké to je přijít jako zákazník do známé prodejny, ve které bezmyšlenkovitě sáhnete po své oblíbené laskomině. A teprve během placení zjistíte, že za ni platíte ne o 5 %, ale dokonce o 20 % více, než jste byli zvyklí. Porozhlédnete se a zjistíte, že i většina ostatních věcí v prodejně má vyšší cenu. 

Jste stejně pozitivní, jako když jste do prodejny vstoupili, nebo se ve vás pomalu vaří krev? Přejete si, aby vás na změnu upozornili a tento krok vysvětlili? A je vám jedno jak, hlavně aby k tomu došlo? A říkáte si, že kvůli tomu půjdete příště jinam? 

Podobně můžete dopadnout i vy v obrácené roli. V roli majitele podniku nebo živnostníka, který by se rozhodl bez vysvětlení upravit ceník zboží či služeb.

Komunikace se zákazníky hraje prim

Máte-li pro zdražení vašich produktů či služeb oprávněné důvody, sdělte je otevřeně i svým zákazníkům. Ocení to. Aktuální situaci pochopí a neotočí se k vám zády. Naopak si můžete tímto krokem získat sympatie i ostatních nebo konkurence. 

Jak nové ceny komunikovat? Inspirujte se u těch nejlepších. Komunikovat špatné zprávy má za léta pozorování a praxe svoje osvědčené postupy. Jak to dělají ostatní? Čí způsob je vám blízký? 

Vypozorovali jsme: 

zdroj: Jídlo a radost, Ambi

Pomůže vám psychologie

Přepisujte cenovky pomalými kroky, nepřehánějte. Jestliže je zákazník zvyklý na točené pivo za 39 Kč, pak mu 59 Kč zvedne tlak. Chcete-li ceny zvýšit, lze to provést chytře a s trochou empatie vůči zákazníkovi. Pomůže vám i Weberův zákon: nepřekračujte magickou hranici 10 %. Pak už to klient pozná a bude se při nákupu velmi ošívat.

zdroj: PID

Dopravní podnik města Prahy představil nový ceník jízdného, kdy vedle celkové částky používá přepočet na den. Všimněte si, jakými způsoby komunikuje dané informace. Z psychologického hlediska se doporučuje pracovat s nejmenší jednotkou – v tomto případě jde o částku za den a tu zvýraznit. Zákazník je pak ochotnější produkt zakoupit a má pocit, že ho nákup tolik nebolí.

Ušetři. Ušetříš. Ušetříte.
Marketingový tým, který stojí za vybranými kampaněmi, ví, že čeští zákazníci rádi šetří, a nebojí se toho využít. Zkombinujte o zákaznících získaná data a slova, která mají sílu. 

zdroj: Centrum FotoŠkoda
zdroj: PID
zdroj: Twitter – Albert ČR

Nic nedělat – být tím posledním mohykánem pro normální lid
Jestliže všude rostou ceny, kde lze potom ušetřit? A lidé budou chtít ušetřit. Člověk, kterého pobouří všeobecné zdražování, bude chtít hledat jiné cesty – nové dodavatele, nová místa s ještě normálními cenami. Dá si práci vás najít, a proto i nic chvíli nedělat je strategií, která vám může přinést vyšší tržby a zisk. 

Zdražit, či nezdražit? Ať už jedno, nebo druhé, komunikujte o změnách vaší cenové politiky otevřeně. Mlžením nebo obelháváním zákazníky jenom naštvete. Potřebujete odbornou pomoc, agenturu, která za vás připraví komunikační strategii? Čekáte na proplacení faktury, abyste měli hotovost na tyto aktivity? Pokud k ruce nemáte odborníka, který by vše připravil a chcete tuto činnost svěřit zkušeným, stačí, když vám za poskytnutou službu vystaví fakturu. S její úhradou vám pak může pomoci Cashbot. Zaplatí ji vašemu dodavateli okamžitě a vy na její úhradu získáte až 12 měsíců. A splácet můžete začít třeba až za 3 měsíce. Vše vyřídíte online za pár minut a s doklady, které máte běžně k dispozici.

Cashbot ví, jak na to

Načerpejte finance od Cashbotu
a dejte zelenou příležitostem.

Faktura vydaná

Cashbot zkrátí splatnost vašich faktur, vratek DPH i dotací, u kterých čekáte i měsíce. Peníze můžete mít už do 30 minut. A vrátit je stačí až za pár měsíců.

Marek Hejdušek

Spoluautor článku

Marek Hejdušek

Baví mě hledat vlastní směr a inovace ve světě financí. Mým cílem je, aby podnikatelé mohli pracovat s cash flow efektivněji a aby si nenechali ujít obchodní příležitost kvůli nedostatku vlastních financí.

Rady, které přijdou vhod

Nezaspěte aktuální trendy ve světě podnikání a financí. O nově vydaném článku na blogu vám dáme vědět.

aplikace-na-mobilu-3
check-green

Novinky pravidelně
ve vaší schránce

check-green

Dejte zelenou příležitostem

Podobné články